Menu
Gépigény Google+ profilja
Gépigény Google+ profilja
Gépigény Google+ profilja
Gépigény Facebook profilja
apetit1989
Szint 17
apetit1989 avatar
(boy)
27 éves, férfi
Pozsony
Szlovákia
Offline, itt járt 1 éve
8 éve tag
Hang on to yer helmet
Írta: apetit1989, 2011. december 06., játékteszt
Játék: Carmageddon: TDR 2000

A Carmageddon sorozatról általában.

Üdv mindenkinek, ezúttal a Carmageddon sorozatról szeretnék írni. Minek után ezek a játékok toronymagasan a kedvenceim, nem tudok elfogulatlanul írni róluk, így hát a játék tesztelését meg hagyom másnak. Én inkább a sorozatot csak be fogom Nektek bemutatni, sok szeretettel.

Haladjunk szépen sorjában. Tudni illik, PC-re 3, azaz három darab rész jelent meg: A Carmageddon, utána a Carmageddon II: Carpocalypse now!, végül a Carmageddon The Death Race 2000 avagy TDR 2000. DLC-k is megjelentek, nevezetesen a Carmageddon Splat Pack az első részhez, a TDR 2000 -hez pedig a Max Pack nevű kiegészítő járt (nem mellesleg, teljesen ingyen).

Ezekről fogom nyomatni a vakert, öcsipókok!

Nyugodjatok meg, a Fluor Tomi stílust elhagyom.
Tudom, inkább a játékokról szeretnétek inkább olvasni, mégis meg szeretném említeni, hogy is indult el az egész. Javaslom, csináljuk úgy, mintha GYIK volna, valahogy így:

K: Most mégis, mi az, hogy Carmageddon?
V: Ez egy autós akció játék.

K: Értem, mi ebben olyan nagy dolog?
V: Kérem szépen az, hogy fenekestül felforgatta a közvéleményt, mert hogy a cél nem az volt, hogy elsőnek célba érj, hanem, hogy pusztíts, ölj, rombolj. Mindent ami mozog.

K: Hú, ez egyre jobban hangzik! Miért nem hallottam róla?
V: Talán azért, mert egy kis pisis vagy és nem tudod mi a jó. Minden zsírarc szereti a Carmageddont.

K: Aham, ne szívd mellre. Ki készítette a játékot, és mikor jelentek meg?
V: Az első rész: 1997 júniusa, a Stainless games készítette, kiadta a SCI. A kettesnél ugyanez a két cég
foglalatoskodott, 1998-ban adták ki. A TDR 2000 -et a Torus Games adta ki és milyen furcsa, 2000-ben jelent meg.

Carmageddon (1997)

Akinek ekkoriban volt számítógépe, tudhatja, hogy nagyjából milyen volt a játékfelhozatal autós játékok terén. Például, Need for speed 2. Meg a többi hozzá hasonló sablonos dolog, elindítod, mész, ha nyersz öröm, ha nem, anyázás. Ennyi. Persze jó volt autókázni, de az ember egyszerűen gyorsan megunja, mert nem túl sok örömet lel abban, hogy csak nyomja a gázt azon a pályán, amit már amúgy is fejből tud. Jobb kanyar, bal kanyar, egyenes.
Aztán, mint derült égből a villámcsapás, Carmageddon. Minden szabályt felrúgott, amit csak lehet. Előre megadott úton kell menni? Dehogyis is, térj le az útról, menj az árokba, hajts le a hídról, ugrass a tóba, hajts rá a rugby pályára, törj be a kórházba!! Az emberek a pálya mellett a tribünön szurkolnak? Egy frászt! Üsd el a terhes anyát, gyúrd el a rendőr, hajts át a járókeretes nagymamán!
Hát kell ennél több? Ugye, az életben az igazán jó dolgok vagy erkölcstelenek, vagy tilos. Nem csoda, hogy megjelenése után pár nappal egyes országokban be is tiltották. Oltári brutalitás jellemezte a játékot.
De ez önmagában még nem lett volna elég, hogy az év játéka legyen, az akkori többi játékhoz képest szuper fizikája volt. Nem egy játékfejlesztő irigykedett a Carmageddon engine-jére. A grafika talán nem volt olyan kiemelkedő, de hát mit lehet várni egy alapból 240x320-as felbontású játéktól. Tehát, az ötlet, hogy le lehet térni az útról, a mérhetetlen brutalitás és a remek engine volt az, ami híressé tette a játékot.

Ha akarnék sem tudnék spoilerkedni, mert nincs története. Új játéknál két karakter közül választhatunk: Frank-et vagy Annát. Ezután csak annyi a dolgunk, hogy versenyzünk és nyerünk, amit 3 féle képpen lehet: Checkpoint verseny, érj célba, mielőtt lejár az idő. Időt verseny közben úgy nyerhetünk, ha elütünk valakit, vagy lezúzunk egy másik autót. A másik módszer, üss el mindenkit a pályán. Ez nem túl egyszerű, mert van, hogy több mint 500 ember, tehén, kutya van a pályán. Harmadszor, szét kell törni minden ellenfél kocsiját. Én ezt szoktam preferálni, már csak azért is, mert a kocsik törésmodellezése nagyon jó. Minden verseny után pontokat kapunk, így feljebb mászhatunk a szamárlétrán. A pénzből pedig a kocsit tuningolhatjuk. Néha verseny közben elnyerhetjük más autóját, utána használhatjuk az övét.
A játék abban is egyedülálló volt, hogy míg más autós játékban vezethettünk, hasamra ütök, mondjuk 15 autót, versenyezhettünk 7-8 pályán, addig a Carmageddonban egész pontosan 30 autó van, amit a játék kijátszása után meg is kapunk és 100 féle helyszínen trollkodhatunk. Nem beszélve arról, hogy mindegyik autónak külön karaktere van.

A Carmageddon Splat Pack egy kiegészítő, ami szintén 1997-ben jelent meg a nagy sikernek köszönhetően. A játékhoz hozzáad további 18 autót + karaktert és még sok új helyszínt.

'97-ben ez nagyon is jó grafikának számított:


Rosszkor rossz helyen:


Semmi másban nem láthattunk ilyen törést azelőtt:


Carmageddon II: Carpocalypse Now! (1998)

Na, ez nálam mindent visz! Nincs mese, ez a legjobb autós akciójáték, mindmáig. A cikk alatt a kommentekben majd mehet a flamewar, de ez akkor is így van. Igazából ugyanaz mint az egyes, csak kapott egy hatalmas nagy javítást mind kinézetben, mint tartalmilag. Hogy mik konkrétan ezek a változások? Vegyük sorban: ez már nem DOS platform. 640x480-as felbontást tud, direct3d-ben, azaz a játékhoz directX 7, vagy nagyobb kell. Hogy a játékot végig vigyük, nem csak versenyezni kell, hanem küldetéseket is meg kell oldanunk. Az összes futam 10 részre van osztva, mindegyik rész három versenyt (checkpoint vagy gyilkolás vagy zúzás) és egy küldetést takar, ezeket megoldva lehet eljutni a következő részhez. A 10 rész legvégén van a fő küldetés. Ami a kinézetet illeti: feljavított fizika, a játék immáron teljesen 3D-s. Az autóknak már a belső nézetük is ki van dolgozva, bár egy kicsit gagyin...
Viszont, ami a legfontosabb: a törésmodellezés. Bármelyik mai játék elbújhat mögötte e téren. Ami nagyjából megközelíti, az a FlatOut sorozat. Ezt kérem szépen próbáljátok ki, vagy nézzetek róla videót, majd ti is meglátjátok. Egyszerűen szuper.
40 autó van a játékban, és 30 helyszín + 10 küldetés. Itt nem lehet az autókat elnyerni, viszont a verseny végeztével bármelyiket meg lehet venni, ha van elég pénz rá.
Az sem elhanyagolható tényező, hogy ebben a részben már zene is szól a futamok alatt, és nem más banda játszik, mint az Iron Maiden. Ez az én stílusomnak nagyon kedvez, már ez is egy + pont számomra :)
Összegezve, kb. ugyanaz, mint az egyes, feljavított grafikával és plusz funkciókkal. Tökéletes.
A játékot 98' óta állandóan játszom, adja magát kérdés, hogyan lehet az, hogy nem unom meg. 14 év alatt azért már illene elfelejteni. A válasz: nem lehet, mert lehet, hogy fejből tudom az összes pályát, az autókat is ismerem, a mai napig készülnek letölthető tartalmak, amivel újjá lehet varázsolni az egész játékot.

Isteni törések. Nézzétek meg, a Buick motorház teteje felhajlott, mint az igazi


Ha bántjuk a konfig fájlokat, elérhetjük, hogy a szokásos 5 helyett 20 ellenfél legyen. Így kicsit izgibb


Ha ez a Delorean elindul...


A letölthető tartalmak gyönyörei: Skoda 120 a Carmageddonban. Rengeteg fajta autó és pálya elérhető


Carmageddon The Death Race 2000

A fejlesztő is és a kiadó is más volt, mint az előző két résznél. Meg is látszik. A hivatalos Carmageddon (Stainless Games) így vélekedik erről a játékról:


Ezzel azt hiszem el is mondtam mindent, a játék nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, én is csak azért játszottam vele, mert nagy fan vagyok. Voltak jó húzások benne, újítások, de a töredékét sem tudta nyújtani, mint amit a kettes nyújtott. Nem beszélve arról, hogy a kocsik nagyon otrombán törtek. Itt nem is horpadt be a kaszni egy ütközéstől, hanem csak leesett egy alkatrész. Pont, mint pl. a GTA Vice City-ben. Ez nagy visszalépés. A másik nagy probléma, hogy alig lehetett benne időt szerezni, így nagyon nehezek lettek a versenyek és a küldetések. Kár érte, mert önmagában a játék motorja már támogatott nagyfelbontást, ez lehetett volna a "nextgen" Carmageddon.

Ilyen a TDR: Képeken szép, igazából kevésbé jó játék.


Erről beszéltem: nem törik, csak leesik az alkatrész és füstöl.


Meg kell hagyni, voltak jó részletei. De ez nem elég


De sebaj, mert hogy lesz, azaz tényleg lesz új Carmageddon! És ami a legjobb az egészben, nem hogy ugyanaz a cég, egyenesen ugyanazok az emberek fogják építeni, mint a az első és második részt! El sem tudjátok képzelni, hogy mennyire várom. A www.carmageddon.com -on követhetitek az eseményeket, a fórumon pedig rengetek mindent megtudhattok az előző részekről, olyan titkokat is pl., hogy igazából a 2. rész soha sem volt befejezve, a béta az, amit ma kettesnek ismerünk, vagy hogy ki is az a "Digga", aki bár bent volt az autók listájában, nem lehetett kiválasztani. Én is fent vagyok, Peti_Somorja néven.

Ennyi lenne, Carmageddonra fel!! POW-POW!!

Értékelés:
Grafika:
██████████
5
Hang:
██████████
6
Játékélmény:
██████████
5
Összességében:
██████████
5
Hozzászólás küldése
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Hozzászólások: 19
apetit1989 avatar
2011. 12. 14. 23:56:52
#
Looserking jóvoltából elkészült egy teszt a Carma II-höz. Kötelező megnézni.
xCube avatar
2011. 12. 09. 22:36:30
#
psyli: Szerintem se aggódj, szerintem bízhatunk a Stainless -ben :) . Elhivatottak, láthatóan akarják és nem mellesleg ők a Carmageddon sorozat szülei :) . A motor saját fejlesztésű lesz elméletileg.
apetit1989 avatar
2011. 12. 09. 17:08:06
#
Értem, de a fiúk eddig több jó játékot csináltak, mint rosszat (konkrétan két jót, és 0 rosszat) :)
psyli avatar
2011. 12. 09. 02:15:34
#
Érdekes teszt, a fogalmazásod tükrözi a játék agresszívitását, ami tökéletesen illik ehhez a teszthez és tükrözi, hogy mennyire fan vagy :) Emlékszem még, hogy 5 évesen mindig sunyiban kellett tolnom, mert nem nagyon engedték, hogy ilyen brutális játékkal játszam :D de imádtam nagyon :)
Remélem új részt sikerül olyanra megcsinálni, ami visszatükrözi elődei hangulatát és nem egy xy nevű motorral túlkomplikált valamit kapunk majd kézhez, mint mostanában átlag minden 2. játékkal :)
apetit1989 avatar
2011. 12. 08. 23:05:31
#
Ezt akár le is írhatod a hivatalos oldal fórumába, mert olvassák a fejlesztők :)
Kornel77 avatar
2011. 12. 08. 22:17:31
#
apetit1989:Értem,hát sajnálom,de örülök ha újra lesz egy Carmageddon,csak nem az a mai játékos feeling legyen,jó grafika 3-4 óra játék menet...De gondolom náluk nem ez a menő,hanem minél hosszabb legyen,és a hangulat :)
gregorpgm avatar
2011. 12. 08. 20:53:30
#
Nagyon jó teszt lett. Nagy Carmageddon fan vagyok, rengeteget játszottam (játszok mai napig) velük, még a TDR 2000-rel is, bár az annyira nem volt jó, mint az előző részek, de én szerettem azt is.
Meg persze a Armageddon Riderst is végigjátszottam. (Bár az már nem Carmageddon, de egy nagyon jó Carmageddon remake. :) )
És nemsokára jön az új rész! :D
Spartan117 avatar
2011. 12. 08. 18:28:22
#
jó teszt de a játék az szerintem nagyon unalmas8-)
ReSeth avatar
2011. 12. 08. 18:00:31
#
Jó teszt. :) Emlékszem 5 évesen carmageddon 2-t toltam. mindig azzal a cheatel ami megállitotta az időt :)
apetit1989 avatar
2011. 12. 08. 14:53:53
#
Nem voltak támogatók, és pl. azért, mert a stainless nem is létezett, mert tönkrementek :)
Kornel77 avatar
2011. 12. 08. 11:40:07
#
Grat,én játszottam mindegyik résszel,imádom őket,és ha akik az első 2 részt csinálták ők fogják az újat,nyakam rá,nem csalódunk :)
Mellesleg miért nem folytatták tovább,nem értem :)
Minimal1993 avatar
2011. 12. 08. 00:17:18
#
Szép kis teszt, amivel teljesen egyetértek a TDR 2000-ről: "Képeken szép, igazából kevésbé jó játék." :)
apetit1989 avatar
2011. 12. 07. 23:28:06
#
Nekem mondod? Tűkön ültem. Aztán mint derült égből a villámcsapás :)
Még skicceket is beküldtem, ha esetleg ötlethiányban szenvednének:)
http://www.carmag…mment-9923
xCube avatar
2011. 12. 07. 22:45:10
#
4. Igen, ezt kifelejtettem :) . Nekem viszont valamiért nem volt hajlandó rendesen működni, csak a Splat Pack -nél, ahol már integrálták a játékba :o .

Én is örülök, mert nem sok emberrel találkozok mostanság, aki osztja a rajongásomat és az örömömet az új rész bejelentésével kapcsolatban :D . Te is biztos ott ültél a gép előtt, amikor lejárt a számláló :D . A hajamat tudtam volna kitépni, amikor visszaállt 45 perce :D . Amúgy lehet, hogy beregisztrálok már én is a fórumra, eddig csak olvasgattam :) .
apetit1989 avatar
2011. 12. 07. 22:31:59
#
1. Igazad van, abszolút mértékben. De minekután több helyen szerepelt Frank-ként, így írtam be.
2. Természetesen voltak!! A Carmageddon 1-es intrója mai napig megborzongatj a hátamat, köszönhetően többek között a Fear factorynak is. Viszont körbe-körbe mindig ugyanaz a néhány (asszem 4 vagy 5) szám ment, nem tartottam fontosnak megírni. Hamar unalmas lett.
3. Egyetértünk. Az első részhez majdnem annyi autó járt a kiegészítőhöz, mint az eredeti játékhoz. Azért írtam DLC-nek, mert manapság így ismerik a gamerek a letölthető tartalmakat. Legalább is szerintem.
4. Nem csak az ketteshez volt glide, már az egyeshez is csináltak később peccset. De eléggé gány, az egér pl. nem működik 3DFX alatt.

Egyébként örülök, hogy van rajtam kívül is egy Carma fan!!
xCube avatar
2011. 12. 07. 22:21:34
#
Nagyon jó rajongói írás a sorozatról örömmel olvastam :) . Egy két helyen viszont szeretnélek kijavítani ha nem haragszol meg érte, hisz én is rajongója vagyok a Carmageddon -nak :) .

1. Az első rész két választható "főszereplője" Max Damage és Die Anna. A Frank név a tört és RIP -elt verzióban volt.

2. Az első résznek is voltak aláfestő zenéi, ha mondhatom ezt még jobbak is voltak, mint a második részé :) . Párat be is linkelek (nekem meg van az eredeti lemez az audio sávokkal és mp3 -ban is meg van az OST, szoktam is hallgatni :) ):

Az Intro zenéje és egyben az alap téma (Fear Factory - Zero Signal): http://www.youtub…l4gY9pAYb0

A személyes kedvencem, a legzúzósabb zene a játékban (Fear Factory - Body Hammer): http://www.youtub…VsBct390Xc

És egy másik hatalmas pörgős őrület (Fear Factory - Demanufacture): http://www.youtub…YlVQkDz3AY

A többit is imádom, de ezeket ki akartam emelni :) .

3. A kiegészítőket DLC -nek nevezni számomra szentségtörés, akkoriban még kiegészítő lemezként futottak az ilyenek és jóval erősebb tartalom volt jellemző rájuk, mint a manapság elterjedt DLC (Downloadable Content) -k esetén.

4. Az alap játékban és a Splat Pack -ben is volt lehetőség 640x480 -as felbontásban játszani, ehhez a -hires parancsot kellett beírni a parancssorba "carma.exe -hires".

5. A második rész nem csak Direct 3D -t támogatott, hanem a Glide API -t is. A Direct3D támogatás egyébként ahogy te is írtad hírhedten rettenetes volt :D .

Kérlek ne vedd kötözködésnek ezeket a sorokat, pusztán azért írtam, mert én is hatalmas rajongója vagyok a sorozatnak (a TDR 2000 -et leszámítva).
unstopablepatrik avatar
2011. 12. 07. 20:40:59
#
hűűű te aztán nagy fan vagy:?!
ment a felülmúlhatatlen;)
apetit1989 avatar
2011. 12. 07. 15:34:34
#
Egy kicsitt különös tesztnek tartom, mert olyan elemeket tartalmaz amik szerintem nem illenek egy tesztbe.


Ajánlom figyelmedbe az első bekezdést:
Üdv mindenkinek, ezúttal a Carmageddon sorozatról szeretnék írni. Minek után ezek a játékok toronymagasan a kedvenceim, nem tudok elfogulatlanul írni róluk, így hát a játék tesztelését meg hagyom másnak. Én inkább a sorozatot csak be fogom Nektek bemutatni, sok szeretettel.
no avatar
2011. 12. 07. 12:38:21
#
jó teszt :) Nagyon Jó
Értékelés
Összes átlaga:
█████████
9
14 értékelés alapján
Csak regisztrált tagok értékelhetnek
Szavazás
Szoktál videós játékteszteket készíteni vagy nézni?







Szavazáshoz be kell jelentkezni