Menu
Ezt gondolja az EA a Battlefront 2 mikrotranzakcióiról
Szerző: xoki, 2017. november 13., hír

Az utóbbi hetekben sok kritika érte az EA-t, pontosabban a Star Wars Battlefront 2-t és a játékban található mikrotranzakciókat.

Korábban a kiadó próbálta szépíteni a dolgokat, de most, hogy a játék teljes egészében elérhetővé vált egy 10 órás trial formájában, sokaknak leesett az álla a változtatások után is. A legtöbb kritikát a hősök feloldási folyamata kapta, amely sokak állítása szerint akár 40 órát is igénybe vehet. Igen, egyetlen egy hős feloldásáról beszélünk.

A „Seriously? I paid $80 to have Vader locked?” reddit témára már az EA is reagált. Szerintük a karakterek feloldása büszkeséggel és sikerélménnyel töltik el a játékost. A rendszert a nyílt béta adatai alapján állították össze, hogy az kihívást jelentsen és megszerezhető legyen, miközben élvezzük a játékot. Nos, ez mind szép és jó, de 40 óra egy hős feloldására inkább frusztráló, mint egy élvezetes kihívás.

Ajánló
Hozzászólás küldése
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Hozzászólások: 79
Milton avatar
5 napja | 2017. 11. 15. 23:27:12
#
HeyJoe-PCRPG-HUN avatar
5 napja | 2017. 11. 15. 20:56:07
#
Az EA + a Ubi is tök rendes az utóbbi pár évben, legalább már az ő játékaikra nem költök. :?
csuz-li avatar
5 napja | 2017. 11. 15. 11:21:26
#
Nem nagyon értem a problémát, de lehet, velem van a gond.
Az már elég régóta világos, hogy a játékiparnak valamit lépnie kellett a bevételi oldalon, hiszen annak ellenére, hogy a fejlesztési költségek az elmúlt egy két évtizedben a 200 000 dollárról 200 000 000 dollárra nőtek, maga a játékok ára még mind 60 usd körül mozog. Ezt egy darabig kompenzálta a több eladott példány, de valamit tenni kellett. Erre a játékiparnak két válasza volt eddig: a DLC és a mikrotranzakció. Utóbbi némileg igazságosabb, a klasszikus „fizessenek a gazdagok” elvet követi. Tehát ugyan azt kapod te is, mint aki többet fizet érte. (DLC-nél ugye a gazdagabb jóval többet is kap, amit te pénz nélkül nem érhetsz el.)
A kérdés az, hogy hogyan sikerül ezt a játékokba integrálni. Mivel a „fizessenek a gazdagok” elv azon alapul, hogy a gazdagoktól kényszerrel veszek el többet, de ugyan azt kapják, itt nem alkalmazható maradéktalanul, mivel itt rá kell venni, hogy önként fizessen a szegényebbek helyett is. Ezért némi előnyt is kell biztosítani. Az előnynek akkorának kell lenni, hogy megérje kifizetni a dolgot a gazdagabbaknak.
Itt azt látjuk, hogy egy Dart Vader alakú pixelhalmazhoz hozzájutnak gyorsabban, megspórolva 40 órányi gürcölést, ami kb 1-2 hét intenzív játékidőt jelent. Azt nehéz kitalálni, hogy mekkora legyen ez az előny, mennyi pénzért kelljen megváltani ezt a 40 órát. Ha túl kicsi, nem fizet a gazdag, ha túl nagy, elmegy a kedve a szegénynek és nem veszi meg az alapjátékot sem. Magyarul itt a gazdagabbak a pénzükért kapnak 40 óra előnyt. A szegényebbeknek meg marad a gürc, de végső soron mindenki megkapja ugyan azt az élményt így, vagy úgy. Szóval ezért nem értem, hogy mi a gond.
Milton avatar
5 napja | 2017. 11. 15. 11:45:35
#
Ne felejtsd el, hogy abból a sok-sok dollárból több mint a fele csak a reklámra megy, mert többen veszik meg azért mert Star Wars, és nem azért, mert egy jó játék lett. Hagyjuk már ezt a baromságot, hogy a multimilliárdos cégeket sajnáljuk, nem kell úgy csinálni, mintha kenyéren és vízen élnének, miközben pici lelküket beleölik a játékba. Nem a saját költségeiket akarják utolérni, szimplán csak próbálgatják a határokat, hogy mennyit tudnak lenyomni a játékosok torkán minél több pénzért. Érdekes módon egy olyan cégnek sem kellett még az utcára kerülnie, aki nem dugta a játék felét mikrotranzakciók mögé.
A francokat lesz ugyan az az élmény, ha több ezer órát kell grindolnom egy 60€-s játékban azért, hogy minden megyelen, miközben Lakatos Raffael már az első nap első szinten mindent megvett pénzből, nekem meg egész végig szopnom kell, mert előnyük van mindennel amit megvettek.

De nem, tényleg, kell nekik az a több milliárdos bevétel, szegény Mark Johnsonnak a PR részlegen új autó kell, már 2 éve ugyanazzal a Ferrarival jár, kezdik kiröhögni a kollégái.
csuz-li avatar
5 napja | 2017. 11. 15. 11:58:43
#
Ahogy írod, azért költenek reklámra, hogy többen vegyék meg. Praktikusan a több eladott példány miatt az egy példányra eső fejlesztési költség csökken. Játszunk el a gondolattal, hogy nem költenek reklámra, azaz a fele megmarad a költségnek, tehát nem 200, csak 100 millió volt a fejlesztés. Viszont, mivel nem reklámozták nem adnak el többet, hanem annyit, mint régen, így egy példányért már "csak" 30 000 USD-t kellene kérni. Nem hiszem, hogy ez lenne a jó megoldás, mert így még annyit sem tudnának eladni, vagy nem készülne el a játék.
Nem sajnálom én a cégeket, de a rohadt fejlesztők meg dizájnerek, meg a többi semmirekellő még is csak fizetést kér, ahelyett, hogy szívességből dolgozna. Ráadásul iroda kell nekik, meg villany, meg ilyesmi. Ezt a pénzt meg csak ki kell fizettetni a játékosokkal valamilyen módon. A játékipar is egy üzlet, ami sok embernek ad megélhetést és még nyereséget is hoz, amiből meg lehet finanszírozni a következő munkát és jó esetben marad is belőle (mi másért csinálná ezt egy cég?) amit sokan elfelejtenek.
Azt meg írtam, hogy ezt jól kell beépíteni a játékba, hogy mindenkinek jó legyen. Itt nem látom, hogy miért is rossz ez. Amúgy neked sem kell szívni, te is megveheted az első napon. Vagy ha nincs rá pénzed, akkor örülj, hogy a majom kifizette a te részedet is, mert az első napon megvett mindent, úgyhogy megspórolt magának sok-sok játékórát, azaz játékélményt veszett. Ha már valaha csaltál játékban, akkor tudod, hogy mekkora "élmény" az instant win. Nagyjából semekkora...
GalenDragonay avatar
5 napja | 2017. 11. 15. 13:32:21
#
csuz-li: Nyugodtan keress rá, mennyi profitot hoztak/hoznak ezek a játékok a kiadóknak az utóbbi években, szerintem meg fogsz lepődni. Ahogy Milton is írta, nem azért raknak bele mikrotranzakciós lehetőségeket egy 60-80$-os játékba, meg 15$-os Starter Pack-ot, mert kompenzálniuk kéne a fejlesztés/reklámozás díjaiért, szimplán csak maximalizálni akarják a profitjukat, és ezért addig mennek el, ameddig csak tudnak. Egyébként azzal hogy a másik fizetni tud egy olyan funkcióért, ami nekem pénzköltés nélkül plusz időbe kerül, igenis mindketten szívunk - mert ő költhetne kevesebbet, én meg grind-elhetnék kevesebbet ugyanazért a cuccért - így mindkettőnk számára élvezhetőbb lenne a dolog, ha nem lennének mikrotranzakciók; arról nem is beszélve, hogy ha valaki az elején jól bevásárol ládákból, akkor azzal azoknak a játékélményét rontja tovább, akik nem tették. A legnagyobb problémát senki sem említette egyébként, név szerint azt, hogy ez a fajta loot boxos rendszer lényegében szerencsejáték kiskorúaknak (is).

És nem, a DLC-k sem jó megoldás, legalábbis nem úgy ahogy ezek az óriás cégek csinálják, hogy 20 dolcsiért kapsz 3 pályát (hanem pl. úgy ahogy a Witcher 3 csinálta - Season Pass-ban minden benne van, és normális mennyiségű tartalom van a DLC-kben). De ha gagyi DLC rendszer és lehúzós mikrotranzakciók közül kell választani, akkor inkább a DLC-k, azok hiánya legalább nem veszi el a fair play-t meg az alap játékélmény jelentős részét.
csuz-li avatar
5 napja | 2017. 11. 15. 14:16:31
#
Miért baj, ha egy vállalat nyereséges? Mégis minek csinálna valaki egy vállalkozást, ha az nem hoz profitot? És, elsősorban azért raknak bele mikrotranzakciót, hogy fedezze a költségeket és nem mellesleg maradjon rajt haszon is. Ha beleteszel egy vállalkozásba x összeget, akkor záros határidőn belül ki kel termelnie x+y összeget profitként a költségeid felett, ahol y jóval magasabb, mint az adott időszakban elérhető banki kamatok, különben nincs értelme beletenni a pénzed és dolgozni a vállalkozásod működésén, mert egyszerűbb betenni a bankba és a kamataiból éldegélni. Ez azért elég alap közgazdasági tétel, csak valahogy nálunk ezt senki nem hajlandó tudomásul venni, vagy rosszabb esetben még ennyit sem tud a vállalkozások gazdaságtanáról.
Ha nem lenne mikrotranzakció akkor egyikőtök számára sem lenne élvezhetőbb, mert ő nem fizetné ki helyetted a játékot, akkor neked kellene kifizetni, de te ugye nem akarod, vagy nem tudod. Enélkül tehát neked nem is lenne játékod. Ha nincs pénzed, akkor örülj, hogy más fizet helyetted és vedd tudomásul, hogy ennek az az ára, hogy ő némi előnyt kap, különben nem fizetné a te részed is. De mindez csak akkor igaz, ha a rendszer megfelelően van egyensúlyozva, ami szerintem ebben az esetben ha nem is optimális, de azért nem is elviselhetetlen.
A szerencsejáték vetületről ugyan nem itt, de már én is megemlékeztem. Szerintem sem jó dolog, azzal valamit kezdeni kellene.
GalenDragonay avatar
5 napja | 2017. 11. 15. 14:21:46
#
Nem azzal van a gond, hogy nyereséges, hanem azzal hogy egyébként is az lenne, mikrotranzakciók nélkül, de azzal nem elégszenek meg, ha még több pénzt le lehet húzni az emberekről. A 'HA' a kulcsszó.
Így se fizeti ki "helyettem" a játékot, mindkettőnknek ugyanúgy meg kell venni magát az alap csomagot. Amit írsz, az az alapból ingyenes játékokra igaz lenne, de itt nagyon nem az. Ez nem megfelelő egyensúlyozás kérdése, hanem erkölcsi korlátoké, ami jelenleg úgy tűnik hogy elég távol van az egészségestől az EA esetében.

Csak hogy konkretizáljak, az előző Battlefront bevétele alaphangon 800.000.000 dollár lehetett (14 millió eladott példány x 60 dollár = 840 millió dollár, és akkor még Deluxe Edition-t meg DLC-ket még nem is számoltam), de valószínűbb hogy átlépett a 10 számjegyes kategóriába. Ha ez nem termelt profitot, akkor semmilyen másik játék se.
csuz-li avatar
5 napja | 2017. 11. 15. 15:32:01
#
Nem kötelező megvenni egyik játékot sem. Ügyesen átugrod a megnövekedett költségekből adódó problémát és panaszkodsz, hogy ennek ellenére rentábilis a kiadó működése. Fent már írtam, hogy bizony annak kell lennie, mert egyébként nem éri meg. Amúgy nem mindenkinek termel jól a játék, ezt mutatja a sok bezárás és felvásárlás. Aki jó üzletpolitikát alkalmaz, mint pl az EA, annak jövedelmező, de nem mindenki ennyire ügyes. lelkesedésből meg nem lehet megélni. A fent említett 800 millából nyugodtan levonatod az adót, a fejlesztési költséget, az egyéb fenntartási költségeket, a jogdíjak, egyebek költségeit, a soha el nem készült játékok és játékelemek fejlesztésének költségeit meg még pár hasonló kiadást és máris nem ilyen szép ez a szám. A nyereségrátájuk a kiadóknak átlagosan a bevételhez képest 1,5-2% Amiből meg nem lehet mindent elcukrozni, mert hagyni kell későbbre, fejlesztésre, felvásárlásra, vagy egyéb váratlan kiadásra, mondjuk egy jó kis perre.
enslaved avatar
5 napja | 2017. 11. 15. 14:48:28
#
csuz-li: Remekül leírtad a lényeget (16).
Milton avatar
5 napja | 2017. 11. 15. 14:08:38
#
Nagyon alábecsülöd, hogy mennyit keresnek akár csak egy címmel is. Még a mikrotranzakciók előtt is bőven tudják finanszírozni az egész céget, grafikus designertől a takarítónőig, és még profitálnak is bőven (nem keveset). Mint mondtam, nézz meg számtalan más céget, akik boldogan elvannak anélkül, hogy a játék felét külön meg kéne venni ládákból.
Vagy ilyenkor direkt felejtitek el, hogy mennyi játék is jelenik meg folyamatosan mikrotranzakciók, vagy akár DLC-k nélkül is? Ne adj isten olyanok, amikben van, tényleg opcionális, nem ad előnyt mással szemben, és nem kell kidobni rá egy kezdő 60$-t, mert teljesen ingyenes?
Nézd meg a Witcher 3-at. 81 000 000$, amiből 35 000 000 a marketing. Sokkal több munka van benne, sokkal nagyobb projekt, tovább is készült. Jó pár ingyenes DLC mellett két fizetős van, amik pont annyiba kerültek, amennyi munka volt velük (csak a Blood & Wine-ban van annyi tartalom, mint egy Battlefront 2-ben). Megjelenéséhez képest nagyon hamar jöttek rá a nagyobb akciók és ment le teljesen az ára. Semmi mikrotranzakció. Nem tudom Battlefront 2-höz mire kellett a 200 000 000$, (nem tudom hol találtad ezt a számot, lehet én kerestem rá rosszul, de nem találtam sehol, egyébként emlékeztetlek, ezzel fizetik ELŐRE a fejlesztő beosztottjait, utána már csak a CÉG teszi zsebre a bevételt), de egyértelmű, hogy még a fele is sok lett volna a fejlesztésre, és még így is sokszorta nagyobb bevételt szednek be CDPR-hez képest.

Nem, nem a dolgozóktól sajnáljuk a pénzt, egy fillérrel nem kapnak ők többet a mikrotranzakciókból. Ez mind olyan bevétel, ami a cégnek megy, aki már csak a 60$-os alapárból többszörös profitot termelt. Persze, minden cég arra megy, hogy maximalizálja a profitot, az más kérdés, hogy bizonyos cégek meddig mennek el minél nagyobb profitért. Ez messze nem arról szól, hogy saját magukat fönt tartsák, könyörgöm, ez az EA, annyi pénzük van, hogy pénz kötegekkel törlik a seggüket.
GalenDragonay avatar
5 napja | 2017. 11. 15. 14:22:29
#
Milton: +1
csuz-li avatar
5 napja | 2017. 11. 15. 15:39:24
#
A witcher tényleg jobb játék, de az is a képhez tartozik, hogy a a lengyel bérek és egyéb költségek is alacsonyabbak, mint a nyugati bérek, és nem mindenkit támogat dollár milliókkal a lengyel állam.
A dolgózó meg már akkor kap bért, amikor még kész sincs a játék, sőt lehet, hogy soha el sem készül. A witcher írója sem részesedik az eladásokból. Egyszer eladta a jogokat 9500 dollárért és ennyi. A star wars jogok ennél egy hangyányit többe kerülnek és rendszeresen kell fizetni értük. Ne hasonlítsuk az almát a körtével.
Milton avatar
5 napja | 2017. 11. 15. 18:40:26
#
Már 10 évre meg van a szerződés (2013-tól számítva), nem kell semmit se fizetni rendszeresen.
GalenDragonay avatar
5 napja | 2017. 11. 15. 19:12:56
#
Amikor a Witcher 3 készült, még szó sem volt állami támogatásról, és a Cyberpunk-hoz is "csak" 7 milliót kaptak, a meglévő többszáz mellé. A béreik meg egyáltalán nem alacsonyabbak annyival, hogy ezzel lehessen indokolni azt, hogy ők nem a lehúzásra mennek.
enslaved avatar
5 napja | 2017. 11. 15. 12:52:55
#
Milton: Azért igen látványosan süt belőled a gazdagok iránti utálat, pedig nem kellene. Az a szemlélet hogy na ez is biztosan lopta meg csalta a vagyonát tipikusan magyar, egyben szánalmas is, így a legtöbbször azok gondolkoznak akik ugye nem vitték semmire (nem kéretik magatokra venni, de ez tény). Kicsit ha jobban belegondoltok éppen a gazdagok fizetnek annyi adót hogy abból az ingyenélőket is eltartják, szóval inkább örülni kellene annak hogy nem mindenki csóró, szóval egy jól kereső embert nem kell csak azért lehúzni mert a 8 elemis Sanyinak nem megy jól és ezért neki segíteni kell, miközben eszében sincs hogy többet tegyen azért hogy jobban éljen. Ez volt az előző rendszerben, szerencsére ez ma már nem működik. Ahol szerintem lényegtelen a mikrotranzakció az a single mód, aki akar él vele, aki meg nem az végig játssza anélkül, a lényeg hogy mindkét esetben végig lehessen vinni egy játékot. A másik meg hogy akik megveszik 20 ezerért az adott játékot azok fognak fizetni leginkább, a többiek meg úgyis ingyen leszedik, szóval akik sírnak a tranzakciók miatt azok magát a játékokat sem fogják megvenni eredetiben, akkor meg nem mindegy? A warezért nem fizetsz, így nem is reklamálhatsz.
Milton avatar
5 napja | 2017. 11. 15. 13:49:03
#
Szó sem volt itt se lopásról se csalásról, teljesen legális amit csinálnak, senki nem kérdőjelezte meg, és még mindig csak egy pár játékfejlesztő cégről van szó, nem a világ elitjeiről.
Az egyetlen tipikus magyar dolog, hogy lemagyarozzuk a másikat, amikor nem értünk vele egyet. Le kell lombozzalak, de minden országban vannak hülyék.
Warezt még mindig nem értem minek hozod fel, rajtad kívül senki nem beszél róla. Bár eddig is csak terelted a szót.
enslaved avatar
5 napja | 2017. 11. 15. 14:42:07
#
Mindegy, a lényeg számomra hogy a single játékokban legyen lehetőség arra hogy normál végigjátszás mellett lehessen vásárolni is ha az ember úgy akarja, azzal senkinek nem lesz rosszabb, a fontos hogy mindez ne androidosan történjen mert az tényleg nem lenne jó senkinek.
Milton avatar
5 napja | 2017. 11. 15. 15:00:56
#
Azt megértem, ha nem zavarna ahol van, de miért fontos, hogy legyen? Még mindig lehetne minden játék élvezhető játék, ha csak szimplán benne van a játékban, azzal mi a gond? Miért jobb az, hogy külön megveheted, mintha csak benne van a játékban?
Nem több tartalom kerül bele, szimplán kivesznek x-y dolgot, és külön kell fizetni érte. Nem azért teszik bele, hogy könnyebb legyen, azért veszik ki és teszik fizetőssé, hogy azzal könnyebbnek tűnjön, és megvegyed.
Mintha vennél egy autót teljesen áron, de kerekek nélkül. Ha könnyebben akarsz vezetni, vehetsz külön kereket hozzá.
enslaved avatar
5 napja | 2017. 11. 15. 15:41:19
#
Az okfejtésed még elfogadható is lenne, de ott vannak az olyan játékok mint pl. a Dark Souls vagy a Nioh, azok alapból baromi nehezek, ellenben maga a stílus meg jó és szívesen is játszanék velük, de a szándékos nehézség elveszi a kedvemet tőlük hamar. Ebben az esetben rengeteget segítene ha tudná az ember "mikróval" fejleszteni a karaktert, felszereléseket, hogy ne kelljen állandóan a You Died feliratot bámulni. A legtöbb játékban van lehetőség arra hogy könnyű, közepes vagy nehéz fokozaton játsszon az ember, ezekben ilyen nincs. Megmondom neked őszintén a Dark Souls 3 az egyik oka hogy támogatnám a mikrotranzakciókat, mert nagyon szeretem azt a fajta stílust amit képvisel, csak nem ebben a formában.
Szóval még most is azt mondom, legyenek tranzakciós lehetőségek, de a megszokott formulák ne változzanak, és akkor senkinek nem lesz rosszabb, maximum jobb. Azért nem jó az autós példád mert ebben az esetben is teljes értékű játékot vennél, csak könnyebben is végig viheted ha úgy akarod. Autó esetében ez úgy nézne ki inkább hogy tempomat nélkül is tudod vezetni, parkolás segítő nélkül is tudsz parkolni, de mégis milyen jó hogy mindezt plusz pénzért belerakathatod.
Milton avatar
5 napja | 2017. 11. 15. 18:55:39
#
A játék alapvető része, hogy meg kell küzdeni a szintjeidért. Elhiszem, hogy ha könnyebb lenne, szívesen játszanál vele, de minden joguk megvan, hogy ez ne érdekelje őket, mert nem így akarták megalakítani a játékot. Én speciel gokartokkal élvezném sokkal jobban a játékot meg tütü szoknyás bossokkal, de mivel ebbe nincs, szimplán keresek egy olyan játékot, amiben vannak gokartok és tütü szoknyás bossok és azzal játszok. Mint ahogy te is kereshetnél egy játékot, ami nem direkt arra épül, hogy "nehéz" legyen. Csak Steamen van több tízezer játék, bőven válogathatsz kedvedre, bőven fogsz találni hasonló stílusú játékot. Ha a játékban lenne könnyebb szint, az szimplán benne lenne, nem kéne külön fizetni, keress olyat ami neked való, és kész. Nem ezzel akarsz játszani, csak más formában, hanem valami mással akarsz játszani, amit valamiért ebből akarsz megteremteni.
Ne rakjanak bele könnyebb szintet csak kérésre, mikrotranzakcióként meg pláne, mert onnantól kezdve minden baromságot bele lehet rakni (lásd minden létező singleplayer játék ahol multiplayerért rinyálnak, függetlenül, hogy van-e értelme a játéknál, vagy sincs).
GalenDragonay avatar
5 napja | 2017. 11. 15. 18:56:25
#
A Dark Souls-nak pont hogy az a lényege, hogy rohadt nehéz a játékmenet. Ha mikrotranzakciókkal, vagy igazából bármilyen módon megkönnyíthetővé tennék, azzal gyakorlatilag megszentségtelenítenék az egész szériát.

De a többi kommentet elnézve van egy olyan érzésem, hogy soha nem fogunk közös nevezőre jutni, szóval nemsokára abba is hagyom ezt. XD
csuz-li avatar
5 napja | 2017. 11. 15. 15:43:59
#
Bár már leírtam, hogy miért kell külön fizetni, de a te felvetésed alapján másik oldalról is megpróbálom megvilágítani: Igen, úgy készül a játék, hogy kivesznek belőle tartalmat és azt eladják külön. Miért, mert az egyész egyben 10-120 USD, amiért sem te, sem sokan mások nem vennék meg a játékot, na de 50-60 USD-ért már igen. És akkor azok, akiknek több a pénze beleteszik a maradék +60 USD-t is. És akkor mindenki boldog, mert te hozzájutottál a 100 USD-s játékhoz hatvanért, mert páran kifizettek érte 120-at is, hogy neked ne kelljen azt a 40-et még beletenni.
enslaved avatar
5 napja | 2017. 11. 15. 17:33:29
#
Ha engem érdekel egy játék és a teljes tartalmat megkapnám akkor kifizetném érte a 100 USD - t.
Így az fog történni hogy megveszem 60 USD - ért és még beleteszem azt a 40 USD - t is ha nem boldogulok vele. Ezt akartad lényegében kifejteni, nem?
GalenDragonay avatar
5 napja | 2017. 11. 15. 19:08:06
#
Ezt hívják Season Pass-nak: 60$ az alap játék, 40$ a Season Pass, amiben egy éven keresztül az összes DLC benne van - legalábbis elméletben. Ha a gyakorlatban is így lenne, akkor semmi baja sem lenne az embereknek, ld. Witcher 3.
Viszont a gyakorlatban ez általában inkább úgy néz ki, hogy a Season Pass-ban van 2-3 DLC, a többit meg külön lehet csak megvenni, darabját 15-20$-ért, mintha a Season Pass nem is létezne.
Nem tudom miért ennyire nehéz megérteni, hogy csak azért tehetik ezt meg a nagyobb kiadók, mert elnézzük nekik, nem pedig azért, mert máshogy nem tudnának boldogulni.
Milton avatar
5 napja | 2017. 11. 15. 19:08:27
#
Eddig is értettem, hogy mire gondolsz, csak éppenséggel tudom, hogy közel sem olyan vészes a helyzet, mint ahogy azt te beállítod. 50-60$ is elég lenne, de itt nem kapom meg ennyiért a játékot, csak a felét, amivel nem lehet élvezni a játékot, mert olyanok ellen dob be, akik külön ráfizetnek, hogy előnyük legyen.
Tessék, az Activision pontosan ezt csinálja:
https://www.reddi…encourage/
De még ha ne adj isten tényleg kevés lenne az az 1210 billió dolláros eddigi évi kereset az EA-nek (legalább két Mars szelet), akkor is vannak ezerszer emberibb megoldások, és megint csak körül kéne nézni megannyi másik játéknál, hogy azok is tökéletesen működnek.
Path of Exile, f2p játék, kizárólag cosmetic itemeket lehet venni, évenként minimum 2 nagyobb expansiont dobnak amik úsznak a tartalomban (csak idén az egyikkel majdnem megduplázták a játék tartalmát). Nekik se kell még a padokon éjszakázni.
Unstoppable avatar
6 napja | 2017. 11. 15. 00:44:38
#
Az egész mikrotrancakciózás Pc/konzol téren egy hatalmas lehúzás. Egy pl telefonos játéknál megérti az ember, mert nem egy 20ezres címről van szó, sőt van amikor ingyenes a dolog, a fejlesztőknek meg valamiből etetni kell a macskáikat. De vegyük a PC-t. Kijön a játék, kapásból ot kezdődik hogy 15-18+ ezer, ami már önmagában egy vicc, ha mindeféle deluxe editiont veszel akkor a határ a csillagos ég. Oké kicsengetted a pénzt, enni ráérsz jövőhéten is, belevetnéd magad a jatékba, erre azt látod hogy miután egy kisebb vagyont ott hagysz a játékért(vagyük most a SW esetét) 40 óra mire egy hős a tiéd, kivéve ha fizetsz érte. Undorító. A WOT jut erről eszembe ahol ha tömöd bele a pénzt ezerrel akkor mindeféle prémium lőszered lesz ami többet sebez meg mittom én mik XDXD Vicc. Hol ebben a kihívás? A fair play-t megse kérdezem, mert egyértelműen amikor ez a rendszer gyökeret vert azt félresöpörték. Ha az ember fizetéssel előnyhöz tud jutni másokkal szemben az nem más mint simán csalás. Semmivel nem különb mint aki aimozik vagy wallhackel. Persze amig tömöd a kiadó zsebét az kit érdekel, még hátba is veregetnek hogy jajj de ügyes vagy. Hál istennek a kompetitiv "esport" játékokban ez egyenlőre csak "opcionális"(pl lol skinek vagy cs skinek) de ha oda is bejön az hogy 5 euroért vehetek az m4a1-re plusz sebzést akkor fog a játékipar végleg meghalni...
enslaved avatar
6 napja | 2017. 11. 15. 01:15:30
#
Az életben a pénz dominál, ha van akkor a legjobbak között lehetsz, ha nincs akkor meg eleve nem veszed meg a játékot sem hanem letöltöd (multi annyi), de ez minden egyébre is igaz. Ha valakinek nincs arra pénze hogy 20 ezreket adjon ki játékra mert akkor nem eszik egy hétig az inkább kaját vegyen. Mondjuk azért online játékok esetében valóban nem túl fair, de single játékoknál nem látok benne semmi kivetnivalót, azzal úgyis csak te játszol, ha van kedved beleölsz több hetet, ha meg nincs akkor mikrózol:)
Unstoppable avatar
5 napja | 2017. 11. 15. 10:39:50
#
Egy skill-based felületen nincs helye a pénz általi előnynek. Ha csinálnak egy játékot aminek megvan a mechanikája de te túl buta vagy ahhoz hogy azt ki tudd használni ezért egy harmadik félhez(a pénzhez) kell nyúlnod akkor az a játék nem neked való és neked nem kell vele játszani. Hogy nézne már ki ha pl Faker, vagy PashaBiceps vagy bármilyen profi online játékos minden világbajnokság előtt feltöltene 3000 eurót hogy mittom én dmg boostot adjon a csapatának...azt hiszem nem sokáig léteznének esport bajnokságok. Az hogy egy mezei online lövöldében mint pl a SW pénz által előnyhöz juthatsz az az amit már leírtam: csalás. Persze ebben az esetben nem ilyen egyszerű mivel Mr. EA szándékosan arra buzdítja a népet hogy vásárolgassa a hősöket a tényleges játék helyett...Igen, singleben mindegy, oda annyi pénzt folyat az ember amennyit akar, ha nincs kedved 2 hétig szintezni lelked rajta de azzal legalább nem rontod el mások játékát.
enslaved avatar
5 napja | 2017. 11. 15. 12:56:41
#
Igen, ez a lényeg, a single játékokban lehessen alkalmazni a vásárlást, a többi meg maradjon ahogy eddig is volt.
GalenDragonay avatar
6 napja | 2017. 11. 14. 23:26:03
#
Egyébként jelenleg ott tart a dolog, hogy az EA eltüntette a "refund" gombot a weboldalról, amin az előrendelők figyelemmel követhetik a rendelésüket, így csak kerülőúton lehet megtalálni az opciót, vagy hívhatod a vevőszolgálatot illetve a live chat supportot, ahol negyedórákat kell várni, annyian mondják vissza az előrendelésüket.
(És akkor még nem volt szó a 25 dolláros Star Wars: Battlefront 2 - Starter Pack-ról, ami megjelent a PS4/Xbone store-ban...)
Spoiler!
https://www.reddi…ed/dppum98
Jelenleg 681k+ downvote/dislike redditen, csupán 28-szorosa az eddigi "rekord"nak, gratula EA
noxvilll avatar
6 napja | 2017. 11. 14. 16:01:32
#
Szerintem ezzel a mikrotranzakcióval nincsen semmi gond hisz a mai világba lásd telefon játékok is így működnek... nem értem miért kell szapulni ezért az eat mert nem seasonpasst ad majd ki.. Egyszerű amennyibe kerülne a seasonpass annyiba vásárolj be
enslaved avatar
6 napja | 2017. 11. 14. 17:59:08
#
Nincs is semmi baj a tranzakciókkal, megkönnyítik a játékokat legalább kicsit. Az élet már csak ilyen, a pénz diktál. Én pl. az Assassins esetében már mindent megvettem hogy ne kelljen fél napokat fejlesztgetnem, időm sem volna rá, és ha ez a jövő állok elébe. Eddig az online játékok nem érdekeltek, de ha esetleg lehetne pénzért azonnal szinteket ugrani lehet belefolynék olykor.
santakigyo avatar
6 napja | 2017. 11. 14. 18:24:19
#
Spoiler!
Pár éve még kikapcsolt egy mobilos játék amikor mondjuk valahol sokat vártam és elütöttem az időt,viszont manapság ami megy ott is az hányinger.Egyszerűen nem lehet haladni ha nem vásárol az ember.De akkor is csak egy mobilos játék,ingyen vagy vagy nagyon olcsón.Belefér mondhatni.
Itt meg egy teljes árú játék ami teszem hozzá SZÁNDÉKOSAN megnehezítve,hogy ha haladni akarsz akkor vásárolj hozzá még a TELJES áron FELÜL.
Mert ha mondjuk kiadnának egy standard változatot olcsóbban és aki nem szeretne bíbelődni az na vehet hozzá cuccot,az oké lenne.
De amikor megveszed teljes áron és azt látod,hogy szándékosan van megnehezítve,hogy vásárolj ha haladni akarsz az szerintem nem fer dolog.
Az a baj,hogy látszik a pénzéhség az egészen.Viszont megértem őket,van bevétel és az emberek a nagy eszükkel még meg is köszönik,hogy lehetőséget kaptak további költési lehetőségre.
Nagyon jól tolják ezek,gratula.
Bár mondjuk én azért vagyok így mert alapból nem jön be az ilyen fejlesztgetős játék,mindig megunom valamit elérek.
Innen nézve jó dolog ez plusz kiadás/haladás kombó.
Viszont tudom,hogy nem ezért van ez az egész és tudom,hogy innentől nagyon sok játék úgy lesz kiadva,hogy amit eredetileg beleakartak rakni se fogják megtenni mert úgy is fizetnek érte.
Én sajnálom,hogy a játékok világa idáig fajult.Ez már réges rég nem a játékról szól......
enslaved avatar
6 napja | 2017. 11. 14. 20:32:23
#
Azért azt én sem szeretném ha az android világa jönne el, vagyis hogy eleve ne tudjon az ember tovább haladni csak ha minden fegyvert, következő pályát megvásárol, a lehetősége meglegyen annak hogy ne kelljen fizetni pluszban, én úgy képzelném ezt el mint egy lehetőséget, azaz lehessen választani. Nem olyan nagy probléma volna ez, elég ha csak a Dark Souls 3 eszembe jutX-(
Tuhajohn avatar
6 napja | 2017. 11. 14. 18:33:18
#
Remélem ezt csak iróniából mondtad.
Milton avatar
6 napja | 2017. 11. 14. 18:33:54
#
Sajnos nem :(
GalenDragonay avatar
6 napja | 2017. 11. 14. 19:10:08
#
Ezek a pro-mikrotranzakció kommentek felérnek egy-egy szegénységi bizonyítvánnyal. Ha ezt tényleg komolyan gondoljátok, akkor ma este sírok egy kicsit helyettetek. :?
Ha nem láttam volna már a 2013-as PlayIT-en, hogy nem kevés ember több 10.000 forint értékben vásárol Skylanders figura csomagokat, akkor most azt hinném hogy csak vicceltek... 8-)
enslaved avatar
6 napja | 2017. 11. 14. 20:21:16
#
Szerintem meg fogadd el hogy a játékok errefelé mennek. A lényeg a jó egyensúlyon kell hogy legyen, azaz aki nem akar fizetni a játékon felül az is jól szórakozhasson, aki meg sietősebben akarja végigtolni az is megtehesse. Abban is biztos vagyok hogy a legjobban ez is azoknak fáj akik csak letöltik a játékokat. Ha tudnád hány ilyen Skylanders figurát vettem már én is a gyerekeimnek:)
Majd megérted az álláspontomat akkor ha lesz három gyereked meg felelősségteljes munkád, 19 évesen még az ember félig gyerek és másként gondolkodik;)
Milton avatar
6 napja | 2017. 11. 14. 20:57:29
#
@enslaved
Ezt pont egy olyan játékoknál írod ahol direkt úgy terveznek meg mindent, hogy ne élvezd mikrotranzakciók nélkül, és nem is lehet letölteni mert multiplayer.
GalenDragonay avatar
6 napja | 2017. 11. 14. 22:21:07
#
Nem azért zavar a dolog mert sajnálom rá a pénzt, hanem azért mert normális esetben szóba sem kéne kerülnie, hogy egy 12-18.000 forintért árult játék ingyenes MMO-kat megszégyenítő módon nyomja a vásárlói arcába az "extra" tartalmakat csupán azért, mert a marketing osztályon úgy gondolták, hogy nem lesz elég az a néhány százmillió dollár profit, amit az alap eladásokkal termelnének.

És ha ezt csak úgy elfogadjuk, mert hát "errefelé mennek a játékok, az összes ezt csinálja, stb.", akkor azzal csak alátámasztjuk azt az elképzelésüket, hogy a gaming közösségről annyi bőrt lehet lehúzni, ahányat nem szégyellnek. Teljesen logikus a dolog, nyilván a cégek többsége a lehető legkevesebb energia befektetéssel a lehető legtöbb profitot akarja termelni, de pont ezért kell minél hangosabban reagálni az ilyen és ehhez hasonló lépéseikre, mert ha nem tesszük akkor sehol nem állnak meg.

Gondolj így a dologra: ha a játékosok nem fogadnák tárt karokkal az ilyen változásokat már évek óta, akkor most anélkül élvezhetnéd ezt a játékot (meg az AC-t, meg az új NFS-t, meg még ki tudja mi mindent jövőre), hogy az alapáron felül bármennyit is költened kellene rá.
Goldenberg avatar
6 napja | 2017. 11. 14. 19:34:33
#
Nagyon nem értek egyet. Fizetni azért, hogy könnyebb legyen a játék, vagy hogy gyorsabban végig lehessen futni rajta? Ezt a töketlenséget... Pl. Az AC:o esetében (és sok másik rpg esetében) ezek a fejlesztgetések, gyűjtögetések jobbá teszik a játékot, azokkal lépsz interakcióba a játék világával, hozzátartoznak a teljes élményhez. Erre betesznek ilyen mikrozöldségeket, hogy még több pénzt kaszáljanak, egyes játékosok meg még élnek is velük, hogy könyebben/gyorsabban túl tegyék magukat a játékon és még azt hiszik, hogy ők járnak jól. lol :) Mélységesen elítélem a mikrozöldségek adta extrákat! Ez a szerény véleményem. :)
santakigyo avatar
6 napja | 2017. 11. 14. 19:37:08
#
Nem kötelező használni.A lényeg abban rejlik,hogy aki nem akarja használni az sz..pni fog mint a torkos borz.Az interakcióba léphet a játék világával mert idő az lesz rá ha nem fizet.
enslaved avatar
6 napja | 2017. 11. 14. 20:17:29
#
Elítélheted, a te dolgod. Ezek csak játékok, szórakoztatnak, nem kell véresen komolyan venni őket. Én abban a kis időmben amikor leülök játszani (főleg éjszaka) inkább tudjak haladni és szórakozni mint kínlódni. Ez meg az én véleményem.
Milton avatar
6 napja | 2017. 11. 14. 21:04:43
#
És pont az ilyen együgyű embereket használják ki... Nem kell véresen komolyan venni, de mikor plusz pénzre kell szorulj, hogy élvezhető legyen a játék, csak a játékost veszik hülyére. Közben pont emiatt lesz az épeszű embereknek rosszabb a játékélmény.
enslaved avatar
6 napja | 2017. 11. 14. 22:44:53
#
Milton, Goldenberg: Akkor ti mit találnátok ki a warez ellen? Engem ez a része foglalkoztat leginkább, mert így azt látom semmi értelme nem lenne a letöltéseknek, mert ugye tört játék esetén nem volna fizetési lehetőség mondjuk egy olyan fegyverért amivel tovább lehetne haladni. Éppen ezért lenne jó egy olyan megoldás amit másik cikknél is írtam már, hogy legyen egy ilyen tárgy, fegyver, bármi, hogy azt meg kelljen venni mindenképpen a tovább haladáshoz, de ne kerüljön csak mondjuk 100 forintba, ezzel is kivégezhetnék a warezt. Egyébként nem csak multiplayer lesz a játék, lesz benne kampány mód is, tehát az a része feltörhető lesz. Azt írjátok hogy még plusz pénzt húznak le a játékosokról, de mi van azokkal akik csak szimplán letöltenek mindent? Vagy az lenne a jó megoldás mint a Division esetében, hogy a single is online kapcsolathoz kötött? Ezért nem tudták feltörni. Akkor mi lenne a baja a játékosok zömének? Hogy meg kell venni? Én azt látom hogy leginkább az a jó a többségnek ha semmit nem kell érte fizetni, jó a warez, ennyi. Az én fejemben elsőre egyébként a warez elleni harc fogalmazódott meg, de lehet tévedek és az idő benneteket igazol majd, miszerint a lehúzás lesz a lényeg mint androidon, akkor viszont mindent visszavonok én is. Ja és Milton, nem kell a sértegetés (együgyű), én sem tettem ilyet azt hiszem.
GalenDragonay avatar
6 napja | 2017. 11. 14. 22:56:08
#
A Division-t azért nem tudták feltörni, mert az összes loot, az árusok holmijai és még az NPCk viselkedése is a szerverekről jön, nem a gépen lévő infóból. Jobb példa lenne a 2015-ös NFS, annak tényleg csak a warez védelem miatt kellett a folyamatos netkapcsolat (ha jól tudom).
Ha valamilyen hatása lesz ennek a mikrotranzakció őrületnek a warezre, akkor az annyi lesz hogy megnő a torrentelők száma, mert a tört változatban minden alapból fel lesz oldva ami az eredetiben plusz pénzbe kerülne, vagy csak adnak hozzá néhány cheat kódot, hogy feloldhatsd magadnak a cuccokat, amikor akarod.
Már az egyjátékos módban persze, a multi eddig sem működött a törtekben, és valszeg ezután sem fog, a mikrotranzakcióktól teljesen függetlenül.
enslaved avatar
6 napja | 2017. 11. 14. 23:02:12
#
GalenDragonay: Pont ezt írtam, hogy a Divisiont a folyamatos online kapcsolat miatt nem tudták feltörni. Akkor legyen ez a járható út a warez ellen.
GalenDragonay avatar
6 napja | 2017. 11. 14. 23:13:05
#
(Igen, közben észrevettem és újrafogalmaztam a dolgot.)
Elvileg az állandó netkapcsolat jó megoldás lenne, de a gyakorlat azt mutatja, hogy több hátránnyal jár mint előnnyel. Ezért tértek vissza az offline opcióra a Payback-nél, a '15-ös online NFS után.
Amerikában még mindig nagyon sok helyen lassú/korlátozott az internet, illetve van olyan ország ahol alig van egyáltalán, és az ilyen helyeken élő emberek akkor sem tudnának játszani a játékkal ha megvennék, szóval ez a megoldás nem minősült megfelelőnek.
Meg aztán mennyire idegesítő lenne már, ha nem tudna az ember semmit se játszani, ha éppen szórakozik a szolgáltatója (ilyen azért nálunk is bőven előfordul).
enslaved avatar
6 napja | 2017. 11. 14. 23:26:57
#
Az tény, nekem is volt olykor gondom a Divisionnal, akkor ez sem járható út. Ezek szerint marad minden a régiben, plusz jönnek a könnyítő tranzakciók. Mint írtam is már, azt nem szabad elkövetni mint az android esetében, hogy tényleg csak akkor tudj tovább haladni fél óránként ha fizetsz, nekem sikerült egyszer 3 játékra így majd 200 ezret elköltenem egy hónap alatt, nem véletlen raktam le a picsábaXD
GalenDragonay avatar
6 napja | 2017. 11. 14. 23:44:03
#
Igen, valszeg pontosan ezért vannak most felháborodva ennyien, mert tartanak az androidos modell elterjedésétől, aminek az előszelét ez a játék képviseli.
Valaki kiszámolta, hogy ahhoz hogy mindent kimaxolj a multiban, kb. 4500(!) órát kellene játszania az embernek, ha nem költ semmilyen mikrotranzakcióra. Mi ez, ha nem pay-to-win? :?

link a számoláshoz:
https://www.reddi…quired_to/

edit: Ha pedig inkább fizetnél, akkor cirka 2100$, és meg is van minden.
edit2: elnézést, ez nem az hogy mennyi idő/pénz kell a nulláról maxra fejlődéshez; ennyi a 3-as szintű kártyák 4-es (maxos) szintre fejlesztéséhez kell... no komment.
enslaved avatar
6 napja | 2017. 11. 14. 23:48:20
#
Ez tényleg nagyon kemény. Durván egy havi keresetem egy db játékra . Ebben az esetben valóban nem maradna más hogy aki fizet az halad, aki meg nem az jobb ha bele se kezd. Lehet visszavonom amiket eddig gondoltam erről az egészről. Azért szerencse hogy én magam sosem játszok online, de ha még a kampányba is bevezetnék az ennyire brutális mértékű fizetési rendszert akkor tényleg forduljanak fel, nem beszélve arról hogy a 3 gyerekemnek is vennem kell az újabb progikat, most éppen 3 db Lego Marvel Super Heroes 2 - t, mert ugye mindnek kell játszani egyszerre, az ikrek elég nehéz esetek8-) A Minecraft világairól meg már ne is beszéljünk.
GalenDragonay avatar
6 napja | 2017. 11. 14. 23:52:33
#
Hát igen, de hát így szeretjük EA bácsit. 8-)

Én csak azt sajnálom, hogy valszeg Titanfall 3 és az Anthem is hasonló sorsra fog jutni, mint ez meg a Payback, hacsak nem változtatnak addig valamit az üzleti stratégiájukon. :-/
GalenDragonay avatar
6 napja | 2017. 11. 15. 00:22:03
#
Egyjátékos finomságokat a Shadow of Mordor, az AC már régebb óta, meg a Destiny 2 kóstolgatja jelenleg - próbálkoznak hogy meddig lehet elmenni nagyobb felháborodás nélkül -, sajnos eddig viszonylag sikeresen, de majd meglátjuk mi lesz ebből.
Én a Division óta alig találtam olyan újabb játékot ami tetszene, AAA-sok közül meg egyet se, részben az ilyenek miatt. (NieR és a Divinity: Original Sin 2 adja neki, meg az ELEX-et megnézem majd.)

Lego játékokat szeressük, Minecraft meg alap. XD
enslaved avatar
6 napja | 2017. 11. 15. 01:17:42
#
Nekem azért bejött a COD, Wolfenstein, Little Nightmares, Mafia 3, Assassins. Az új Metro - ra leszek kíváncsi nagyon.
Goldenberg avatar
6 napja | 2017. 11. 15. 00:13:58
#
Nem rossz elgondolás ez a 100 forintért fegyver vagy akármi a warez ellen, de szerintem ha 1-2 ilyen online dolgot bele is tennének, azokat átlehet hídalni, ellenben az állandó internet kapcsolatot igénylő játéknál ez már nem lehetséges. Viszont ez az egész akkor is pénzlehúzás . Pl. Denuvo előtti években is jól megvoltak a játékcégek, nem volt nagy jajveszékelés a warez szárnyalása miatt, megvoltak akkor is a kielégítő számok, nem félek én attól (nem minden esetben, de kussolás volt), aki akarta letöltötte, aki letöltötte és miután kipróbálta vagy megvette vagy nem, aki tehette mindjárt megvette. Hanem egyszerűen a mai AAA címek elkészítési és marketing költségvetése az egekben van, plusz az emberi mohóság sem javít a dolgon, persze mindent megtesznek azért, hogy elejét vegyék a kalózkodásnak. A PC hardware-ek árába is bele volt és mai napig is bele van kalkulálva a "warez ellenesség". Apropó, hardware! Sok államban, mint Magyarországon is sokan örülnek, ha a több havi fizetésüket félretéve össze tudnak kaparni, akár saját részre, akár gyerkőc(ök)nek, egy normálisnak tekinthető gépet, hogy az jó esetben a következő 2-3 évben tudjon is korrektűl teljesíteni (utána mehet a gyűjtögetés előlről és így tovább), nem hogy még, mit tudom én, két havonta 80 eurókat adjanak ki egy-egy játékért, aminek az egyjátékos részét a mikrotranszkcióknak "hála" már gyorsabban is kilehet pörgetni, jöhet is a következő örömittas vagy épp kínkeserves vásárlás - megáll az ész. Ha már megint a mikrozöltségeknél tartunk, kivan szépen mutatva, hogy sok esetben ezekből van a legtöbb bevétel, akkor meg miről beszélünk? Átlátszó és gyalázatos. Marad a konzol, bár az sem valami pénztárcabarát + az utóbbi időben többször azokon sem remekelnek teljsítményt illetően a játékok, persze felháborodás van minden területen, és még a hülye is látja, mire megy ki a játék. Szóval nem kell ennyire a warez ellen lenni, meg vérrögöt kapni tőle, akik letöltöték az adott játékot, azok is megkellett vegyék a méregdrága gépet, a mai gépigények is már-már abszurdak, a játékárak sok esetben a sovány tartalmat elnézve marha drágák, és még lehetne ezt sorolni...
enslaved avatar
6 napja | 2017. 11. 15. 00:32:44
#
Akkor legyen az állandó online kapcsolat megléte, én azzal is megelégszem. Nagyon nem vagyok híve a csalásoknak, nálam az sem mentség ha valaki azért csinálja mert nem telik rá. Mi lenne ha mindenki lophatna akár élelmiszer boltokból is csak azért mert éhes de nem futja rá? Minden amit megalkotunk egy kemény munka része, én mondjuk le szoktam védetni a fejlesztéseimet, senki nem örülne annak ha mások csak úgy lenyúlnák. Egyszer pont egy csoporttársam vetemedett hasonlóra, nem véletlen állok így a warezhez is. Az én három 9 éves lurkóim szerencsések, mert mindnek nagyon komoly gépezete van (adatlapomon látható), más kérdés hogy egy-két Legon kívül semmivel nem játszanak amióta rátaláltak a Minecraftra, mondtam is legutóbb nekik hogy mire felnőttök ezekhez a gépekhez már elavulnakXD
santakígyo: Fentebb olvashatod mi bajom van úgy általában az ilyesmikkel.
santakigyo avatar
6 napja | 2017. 11. 15. 00:22:03
#
Csak azt nem értem mi bajod van a warezzal ennyire.A warez is olyan mint ez a mikrotranzakció.Aki akarja megveszi aki meg nem az nem.Aki akarja letölti aki nem az meg nem.Aki eddig nem vette meg majd szerinted pont ezután fogja megvenni abban a tudatban,hogy még pluszba is fizetnie kell ha nem akar szopó ágon lenni heteket egy nyüves fegyverért pl ?? Kétlem.Bár nem látom akadályát annak,hogy egy teljesen feloldott tartalmat törjenek és tegyenek közzé.Ha eljönne esetleg ez az idő nem aggódnék,hogy lenne a megoldás vagy nem.
Ennek az egésznek meg semmi köze a warezhoz.Szimplán pénzéhség semmi több.Értelemszerűen azokra koncentrálnak akik amúgy is megveszik.
Milton avatar
6 napja | 2017. 11. 15. 01:43:45
#
Az ég világon semmi köze ennek a warezhez... Már csak azért sem, mert mikrotranzakciótól függetlenül sem működne a multiplayer része (alapból nem is azért teszik bele), Singleplayerben pedig még könnyebb is lenne megoldani a mikrotranzakció hiányát, még külön pénzt se kéne költeni rá. Ez a leghülyébb ötlet warez ellen amit eddig hallottam, ettől csak rosszabb lenne az egész.
Ha csak 5 percet rászánnál, hogy utána is nézz a dolognak, tudnád, hogy ez tényleg a lehúzásról szól. Ha nem lett volna elég az amit az EA csinált az elmúlt minimum 5 évben, nézd meg most az Activisiont. HIVATALOSAN foglalkoznak azzal, hogy minél jobban erőszakolják a playerekre a mikrotranzakciót; direkt olyan matchmaking rendszert csinálnak, ahol a mikrotranzakcióért fizető játékosokat (akinek előnye van) DIREKT olyan ellen dobjon be, aki nem fizet külön.
Meg akarod oldani a warezt? Idézem Gabe Newellt:
"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem. If a pirate offers a product anywhere in the world, 24 x 7, purchasable from the convenience of your personal computer, and the legal provider says the product is region-locked, will come to your country 3 months after the US release, and can only be purchased at a brick and mortar store, then the pirate's service is more valuable. [...] Prior to entering the Russian market, we were told that Russia was a waste of time because everyone would pirate our products. Russia is now about to become [Steam's] largest market in Europe."
Érdekes módon a Witcher 3-hoz semmilyen védelem nincs, mégis úgy veszik, mint a cukrot. Meg az összes többi DRM nélküli játék, amit vesznek, mert nem undorító mocskok a fejlesztők.
Lószart sem érnek el a mikrotranzakciókkal, csak maguk alatt vágják a fát, nem hogy több vevő lesz tőle, hanem kevesebb. Aki eddig nem vette meg, az pont nem fogja csak azért, hogy még utána ötször annyit költsön a játékra...
Az más kérdés, hogy üzleti szempontból még mindig ez éri meg a cégeknek, mert lesz pár hülye, aki ugyanúgy megveszi utána, és fizet a mikrotranszfesztitákért.
Goldenberg avatar
6 napja | 2017. 11. 14. 21:26:44
#
Talán félvállról kell venni azt, hogy lassan majd nem lehet élvezhetően végig vinni egy amúgy sem olcsó játékot extra pénzkidobás nélkül?
Ha annyira kínlodsz vele, akkor meglehet már nem neked valóak ezek a játékok, lehet kiégtél e téren. Viszont a véleményedet tiszteletben tartom, van ilyen is, nem kell szégyelni, nem vagy egyedül, sokan szórják a pénzt még idétlenebb módon (drog, pia, szerencsejáték, stb.).
Végülis nem szeretném elítélni azokat (elnézést a kesere hangnemért), akik előszeretettel élnek a mikrozöldségek adta time savor lehetőségeivel, hanem maga a mikrotranzakció léte ellen vagyok. Inkább törölném a búsba a rohadt játékot, mintsem egy petákot költsek azért, hogy időhiány vagy akármi miatt is még több anyagit áldozzak a sok esetben összecsapott/félkész programra. Ezek a mikrozöldségek nem a játékos kényelmének megteremtését hivatják szolgálni, hanem lassan a játék lesz a fizetős extrákért. Ez nagyon szomorú, és ez a jelenség természetesen az élet más dolgaiban is jelen van - nem kell véresen komolyan venni, csak komolyan. Köszöntem.
Milton avatar
6 napja | 2017. 11. 14. 18:28:24
#
Azért ne felejtsd el hozzá tenni, hogy egy telefonos játékot nem kell megvenni 60€-ért, nem kapok előnyt más játékosok ellen pénzből egy pvp játékban, és még ott sem kell ennyit fizetni/grindolni.
Az egész játékélmény arra épül, hogy minél kecsegtetőbb legyen a mikrotranzakció, vastagon leszarják, hogy maga a játék élvezhető-e.
pcboy avatar
6 napja | 2017. 11. 14. 11:47:56
#
Ezzel nincs semmi baj, akinek tetszik és játszik vele annak előbb utóbb meglesz. Az jobban bosszantott volna ha valaki pénz által instant kaszabol Vaderrel. úgy hogy level 1-től kezdve kitudja meddig ratyi fegyverekkel küzdünk hős ellen.
A 2015ös-ben frusztráló volt az hogy hőssel kinyirtak sokszor lazán a kis szinteken mielőtt beszereztem volna a vagány durranásokat.

ui: most mentem fel originre és nincs 10 óra trial belőle a beta után! vagy ez csak 1-7e után lehetséges?
Milton avatar
6 napja | 2017. 11. 14. 12:43:39
#
Pont ez a baj, hogy pénzzel azt unlockolhatsz amit akarsz. Ha nem, akkor pár ezer óra után talán meglesz a játék fele, amiért már fizettél legalább 60€-t.
Trialt csak az kap, akinek van Origin Access hozzáférése (4€ egy hónapra).
pcboy avatar
5 napja | 2017. 11. 15. 10:53:06
#
Érdekes tény hogy mi alapján döntik el mi trial is mi nem! Battlefield 1 nem új játék de még mindig 60 euro, azt kitudom próbálni access nélkül 10 órát ezt pedig nem. Pedig vásárlás előtt kipróbáltam volna a véglegest hogy mennyire jó a 2015-höz képest. Mert a bétában tapasztalt alig elérhető tank kiváltás miatt kételyeim vannak.
LordSzalko avatar
6 napja | 2017. 11. 14. 09:35:51
#
Tiszta "END GAME" feeling.
Daventos avatar
7 napja | 2017. 11. 14. 08:19:59
#
Le is csökkentették a hősök árait... Most meg majd az lesz, hogy nincs elég content, ezért otthagyják
Warlordcommander avatar
6 napja | 2017. 11. 14. 10:54:49
#
Mert ha 40 órát grindelsz ugyanazon a pályákon ugyanazokkal a fegyverekkel az tartalom:D
Slaughter avatar
7 napja | 2017. 11. 14. 05:37:36
#
Láttam Redditen a posztot ,nem kicsit lepontozták EA-bácsi válaszát :D
Milton avatar
7 napja | 2017. 11. 13. 23:03:09
#
Függetlenül attól hogy EA tényleg az Electronic Antichrist, ez a "sokaknak leesett az álla" rész a legrosszabb.
Évek óta ezt csinálják és címről címre csak egyre rosszabbak, mi a lehet ezen még mindig meglepődni? Megint lefog menni egy kör "lets boycott EA", majd egy hónappal később mindenkinek csorog a nyála a legújabb bejelentésükre.
Legalább a játékaik lennének élvezhetőek, de amilyen trehány és egyszerű munka mindegyik, még az sem lehet elfogadható kifogás arra, hogy miért veszik a címeiket.
Warlordcommander avatar
6 napja | 2017. 11. 14. 10:52:51
#
Hát azon lehet meglepődni, hogy: még ennél is van lejjebb?:?:?
Mindenesetre én messziről kerülöm ezt a játékot, nem igazán érdekel a Disney univerzum Star Wars.8-) Maradok az egynél az ezerszer jobb.
Milton avatar
6 napja | 2017. 11. 14. 12:58:48
#
Ó ne aggódj, két év múlva ugyanitt, Battlefront 3-mal, még nagyobb lehúzásokkal, az EA etéren biztos nem hagy cserben XD
santakigyo avatar
7 napja | 2017. 11. 13. 22:32:33
#
40 óra??? 5 játékkal nem játszok annyit összesen :D
Kérdés csak az,hogy van e olyan jó a játék,hogy ennyi ideig a gép előtt tartsa a játékost.Majd kiderül.....
GalenDragonay avatar
7 napja | 2017. 11. 13. 22:32:01
#
Ami kimaradt a cikkből, hogy jelenleg az említett "válasz" az EA részéről 445.157 downvote/dislike-nál tart, ami percenként kb. 1000-el lesz több, miközben már így is több mint 18-szorosa az eddigi legtöbb downvote-tal rendelkező kommentnek (amelynek az írója konkrétan azt kérte, hogy downvote-olják), ami 24k-t tudott "összeszedni".

Egy kicsit berágtak az emberek, és akkor még finoman fogalmaztam. XD
MaTpr0F avatar
7 napja | 2017. 11. 13. 21:59:25
#
Na, megint csak megspóroltak nekem 80 dolcsit. Siralmas kiadó lett.
Jah, nincs season pass, de cserébe a tízszeresét szedik be mikrotranzakcióból.
501_DPSZ avatar
7 napja | 2017. 11. 13. 21:32:48
#
40 óra, pont tökéletes. :)
Warlordcommander avatar
7 napja | 2017. 11. 13. 21:56:21
#
40 óra egy hős és van 6 tudtommal. Az 250 óra úgy hogy mást nem is vettél a kreditből.:)
Tuhajohn avatar
7 napja | 2017. 11. 13. 21:24:33
#
Szerintem nem lenne felháborodás, ha nem lehetne venni igazi pénzért ládákat. Tartson tovább a feloldás, de ne azért hogy plusz pénzt csalogassanak ki a játékosoktól!
Larten avatar
7 napja | 2017. 11. 13. 20:26:46
#
„Seriously? I paid $80 to have Vader locked?”
Még jó, hogy anyádat tegnap kioldottam.
Jen Ledger avatar
7 napja | 2017. 11. 13. 19:48:32
#
Ha meg könnyű akkor az a baj :D
arany közép út nincs, mindenkinek mást jelent :D