Menu
Egy ideig ne számítsatok új Star Wars-játékra a BioWare-től
Szerző: xoki, 2018. július 08., hír

Közeledik az Anthem megjelenése, valamint a Star Wars: The Old Republic még további támogatást kap a BioWare-től, de nem szabad megfeledkezni a stúdió egyéb nagy sikerű IP-jeiről sem, mint amilyen a Mass Effect vagy a Dragon Age.

Nagyon sokan szeretnének egy új Star Wars Knights of the Old Republic 3-at, hiszen a remek fogadtatását követően még most is az egyik legjobb Star Wars-játékként tartják számon, Revan története pedig folyamatosan szóba jön egy-egy párbeszéd során is a Star Wars rajongók körében.

Viszont úgy tűnik, egy ideig nem fog elkészülni a várva várt játék, legalábbis a BioWare jelenleg más játékokat helyezett előtérbe. Egy interjúban a BioWare vezérigazgatóját, Casey Hudsont arról kérdezték, hogy a stúdió folytatni fogja-e a Star Wars szériát a The Old Republicon felül. Válaszával egyértelművé tette, hogy más projektek, mint például az Anthem, prioritást élveznek. Elmesélte, hogy kisebb csapatok ettől függetlenül dolgoztak más projekteken is, de egy olyan IP, mint a Star Wars, sokkal nagyobb csapatot igényel.

Ajánló
Hozzászólás küldése
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Hozzászólások: 16
no avatar
71 napja | 2018. 07. 09. 13:37:13
#
RTS-ben is volt említésre méltó a kétes hírű Force Commander-en kívül. pl az Empire at War. Teljesen jól van összerakva, van benne minden ami kell, sőt tovább is lépett mint amiket filmek bemutattak. Hasonló recepttel mai grafikával-fizikával bőven lehetne jó rts-t összerakni.

Szimulátorban is bőven össze lehetne kalapálni egy nagyobb történetet, lásd X-wing Alliance. Ha csak a filmeket vennénk végig, bőven kijönne a filmenkénti 2-4 űrcsata. Még egységes főszereplőt sem kellene keresni, bár gyanítom hogy R2D2 valahol a topban lenne Vader mellett.

TPS-ben is voltak jó próbálkozások, pl Jedi Academy, csak tovább kellene fejleszteni az ott alkalmazott receptet. Szerintem az eddigi legjobb fénykard bárbajok ott voltak, még ha a történet nem is volt rendkívül kiemelkedő.

Mass Effect alapokra épülő SW játékot már nem is említem, mert kb alap kellene hogy legyen legalább egy ilyen, de ezt sem tudta az EA összehozni.

A fenti stílusok mindegyike, ha normálisan van összerakva, nem a multi kárára, bőven hozzák a 40+ órás játékidőt AAA áron. Azon csodálkozom hogy SW moba, SW kártyajáték vagy SW battle royal még nem született.
worosp avatar
71 napja | 2018. 07. 09. 14:22:53
#
@Palanova: "Azon csodálkozom hogy SW moba, SW kártyajáték vagy SW battle royal még nem született."

Ne adj nekik ötleteket!
Kelori avatar
71 napja | 2018. 07. 09. 09:13:53
#
Az az igazság hogy a filmek közül szinte egyik rész sem hajlandó kimozdulni a saját komfortzónájából. Nem hajlandóak új eszközökhöz nyúlni, nem valósul meg az univerzumbővítés, ahol meg mégis (előzménytriológia), ott a megvalósítás van elbaltázva. Bár úgymond én is SW fan vagyok, én beismerem hogy ez csupán gyermekkorból visszamaradt rajongás. Most hogy 20 éves fejjel szubjektívan tudok rá tekinteni, egy rendkívül túlhype-olt franchise-nak tartom. Ettől függetlenül nem rossz, csak nagyobb rajongás veszi körbe mint amennyit szerintem ér.

A filmek világában azt hiányolom igazán amit anno a gyűrűk ura meg mert tenni. Szembementek a normákkal és 3 órás filmeket csináltak. Mert tudták hogy egy ilyen grandiózus töténetet nem lehet belepréselni a megszokott szánalmas másfél, talán 2 órás játékidőbe. Az egész triológia összességében bőven 10 óra fölé rúg, és ez így volt jó. Hagytak szépen mindenre időt, és okosan ki is használták azt.

Játékvilágban is szinte egyedül a bioware áll úgy hozzá, hogy ha meg akarsz ismerkedni a játékuk világával (pl.: dragon age vagy mass effect), akkor igenis rakd le a segged 60-90 órára és merülj el benne. Mert erről szól egy RPG. Erről szól az igényes és részletes történetmesélés.

SW univerzumra visszatérve, tényleg egyedül a kotor-t tudom csak felhozni ellenpéldaként. A bioware és az obsydian meg merték lépni azt ami kellett ahhoz hogy kirántság a középszerűségből ezt az egészet. Az új filmek közül meg egyedül a rogue one volt képes egy nagyon minimális, alig látható mosolyt csalni az arcomra. De már ez is haladás. Ja várj az csak spin-off volt, az új részek robognak tovább a vakvágányon ¯\_(ツ)_/¯
Milton avatar
71 napja | 2018. 07. 09. 10:00:00
#
@Kelori: Az a szomorú hogy még csak nem is muszáj RPG-nek lennie egy Star Wars játéknak, még FPS műfajban is lehetett érdekeseb mélységekre nyúlni az univerzumon belül; Jedi Outcast, Republic Commando, stb. Még a Battlefront is, ami a legegyszerűbb recept lenne egy Star Wars játékhoz, de EA bácsinak még sikerült azt a keveset is elidegeníteni bármi érdekes Star Wars témától.
Kelori avatar
71 napja | 2018. 07. 09. 10:22:35
#
@Milton: A republic commando teljesen kiment a fejemből, pedig azt tényleg nagyon jól összerakták. Köszi hogy felemlítetted ;)
bitpork avatar
71 napja | 2018. 07. 09. 10:55:55
#
@Kelori: Merni kell olvasni. A Tolkien trilógiának vagy tucatszor kellett nekikezdenem olyan nehéz volt az első pár oldal, de utána lerakhatatlan! És sok regény születik SW univerzumban is.
Kelori avatar
71 napja | 2018. 07. 09. 11:48:26
#
@bitpork: Én merek, csak időm nem sok van mostanság. Jelenleg a warcraft könyveket olvasom szép lassan. SW könyvekhez még nem volt szerencsém, de nem is szóltam le őket.
no avatar
71 napja | 2018. 07. 09. 04:59:27
#
"Elmesélte, hogy kisebb csapatok ettől függetlenül dolgoztak más projekteken is, de egy olyan IP, mint a Star Wars, sokkal nagyobb csapatot igényel." - tehát a ME:A-t oda lehetett adni nekik hogy elcsesszék, világos.

SW: szerintem az az alapgond, hogy még azt sem tudják, hogy melyik SW korban játszódjon az esetleges új játék. Újabb kort nyissanak? KotoR? Klónháború? A klasszikus 4-5-6 alatt? utána? 1-3 és a 4-6 között? 6 után, 7 előtt? esetleg fél nyolckor?
Nagyon nagy a korbeli eltérés a kint lévő sw játékok, filmek, könyvek, lángszórók és uzsonnástáskák között, ennek megfelelően a fizetőképes rajongótárbor is szét van csúszva. (mondjuk a 8 után nem csoda, mert az valami borzalmas volt) Mindenkinek megfelelőt meg nem lehet letenni az asztalra 1-2 éven belül, többet meg nem biztos hogy szánna rá az EA.
Milton avatar
71 napja | 2018. 07. 09. 06:46:46
#
@Palanova:
az az alapgond, hogy még azt sem tudják, hogy melyik SW korban játszódjon

Disney papa már rég lezsírozta EA bácsival, hogy legfőképpen az új részekbe burkolva próbálják majd eladni az "új" címeket.
Nem mintha a többi rész olyan jó választás lenne (EA-nek meg aztán úgy is mindegy hogy éppen mit barmolnak szét), a legjobb részek eddig a filmeken kívüli időszakokban zajlottak, amiket a Disney nem nagyon csippant.
no avatar
71 napja | 2018. 07. 09. 07:59:30
#
@Milton: Persze, mert a Disney üzleti modellje az elmúlt 30+ évben ez volt.
Kiadott egy filmet, ami szerepelt ahogy szerepelt, majd mellette a sok egyéb filmhez köthető cuccokból szedték be a nagy lét. Más kérdés, hogy ha a film bukott akkor az egész "világot" jegelték és kitudja mikor mernek hozzá nyúlni megint (John Carter, Tron). Most az SW-ről kezdenek újabb bőröket lenyúzni.

Új résznek számít a Rogue One is, én mégis kétlem hogy komolyabban akarnának játékokat készíteni aköré.
Milton avatar
71 napja | 2018. 07. 09. 08:11:40
#
@Palanova: Leginkább a "rendes", számozott részekre céloztam itt. A lényeg az, hogy nagyon limitálják hogy mit lehet és mit nem, nem igazán adnak akkora szabadságot azon kívül amire ők rábólintanak, ami szinte csak az eredeti (számozott) részek.
Pedig a Holiday Specialből nagyon jó lenne a következő SW:Battlefieldfront rész.
no avatar
71 napja | 2018. 07. 09. 09:42:05
#
@Milton: Valahol jogos hogy limitálják, hiszen nem biztos hogy nyerő ha szétaprózzák a fizetőképes közönséget a futószalagon megjelenő minőségi autentikus sw játékok között ahogy a Gamesworkshop teszi meg a wh és wh40k univerzummal. Nem kell boldog-boldogtalan Bioware féle B csapatokat odaengedni és meglenne az eredménye. Ehhez képest EA alatt kijött egy vitatható minőségű SWTOR a Biowaretől, két Battlefront mennyi idő alatt is, hat év és annyi.

Persze a többi stílusban nincs cartelcoin-lootbox lehetőség.
mikej95 avatar
71 napja | 2018. 07. 08. 22:18:46
#
Összes népszerű Star Wars játék olyan kategóriába esik, amit ma nem tartanak "elégé jövedelmezőnek". Jobb esetben el se kezdik, meg se jelennek, rosszabb esetben valami kiforgatott perverziót kapunk. Mint a Visceral RPG-jét aminek a félkész anyagából valami open world rettentet gányolnak éppen.
no avatar
71 napja | 2018. 07. 09. 08:03:20
#
@mikej95: Igen, sajnos igazad van. Az RTS, szimulátor, single player only gamek ma már nem eléggé jövedelmezőek az EA-nak, Disney-nek, hiszen ki venne lootboxokat a teljes áru single gameben?

Ma már 60$-t is kevesellnek egy multis AAA címért a kiadók, akkor mennyit kérnének egy single only-ért aminek készítése esetekben tovább tart és mégis rövidebb játékidőt biztosít mint egy multis cím.
Milton avatar
71 napja | 2018. 07. 08. 21:30:06
#
Hála az égnek
ktitomi avatar
71 napja | 2018. 07. 08. 21:03:54
#
Úgy vagyok ezzel a Kotor3 jobb lenne ha soha nem készülne el . Akkora elvárások vannak lennének a játék felé hogy lehetettlen lenne meg felelni nekik. A BioWare meg nagyon vegyes számomra a Dragon Age Origins 4x minimum végig vittem a 2 már csak egyszer azóta is ottvan a könyvtárba porosodik virtuálisan az inquisition viszont megint legalább 3x neki ugrottam mindig más karakterrel más cast-ba . Ha valakinek elkéne készíteni egy Kotor folytatást azt én csak az obsidian-tól tudnám elképzelni .Ellenben ez azt Anthem amit eddig láttam nem fogott meg , tudom sokan néznek most rám de jobban örültem volna egy Mass Effect folytatásnak vagy akár egy előzménynek az első kapcsolat ideje alatt a Turián háborúval .