Menu
Az Nvidia levédette a Turing, GeForce RTX és Quadro RTX márkaneveket
Szerző: xoki, 2018. augusztus 12., hír

Figyelembe véve az eddigi információkat nagy a valószínűsége, hogy augusztus 20-án a GeForce Gaming Celebration idején az Nvidia végre bejelenti az új kártyáit.

Eddig szinte mindenhol a GTX 1180-as nevet láthattátok, ha említésre kerültek ezek az új kártyák, ellenben úgy tűnik, az Nvidia egy teljesen új szériát is piacra dob majd. Az Ampere, a Volta és a Turing architektúrák mind szóba kerültek mint a cég lehetséges új szériáinak egyike. A Volta már feltűnt a munkaállomásokra fókuszáló kártyák esetében, de a másik kettőről egyelőre keveset tudunk.

A Turing hamarosan a figyelem középpontjába kerülhet, ugyanis az Nvidia hivatalosan is bejegyeztette a márkanevet, valamint a GeForce RTX és Quadro RTX neveket szintén levédette. Utóbbi kettő pedig arra enged következtetni, hogy a jelenlegi GTX szériánál is jobb felsőkategóriás kártyák várhatók, amelyek esetében már a cég új ray tracing technológiája is jelen lesz majd.

Tehát a pletykák alapján a Turing kártyák az Nvidia RTX technológiájával érkeznek majd, és várhatóan az RTX 2080 lesz az egyik ilyen termék. Az RTX 2080 állítólag 8%-kal gyorsabb, mint a GTX 1080 Ti és 50%-kal gyorsabb, mint a GTX 1080. Egy új Titan V GPU szintén elkészülhet majd, amely állítólag 15%-kal gyorsabb, mint a Titan V és 50%-kal gyorsabb a GTX 1080 Ti-nél.

Az eddigi pletykák és kiszivárgott információk mind a 11-es szériára utaltak, viszont lehetséges, hogy ezeket a GV104 Volta hajtja majd, így meglehet, hogy tényleg két különböző széria jelenik majd meg. Addig viszont, amíg hivatalos információ nem érkezik, nem lehet biztosra megmondani, mit is tervez az Nvidia. Reméljük augusztus 20-án végre mindenre fény derül.

Ajánló
Hozzászólás küldése
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Hozzászólások: 5
Kiki4444 avatar
43 napja | 2018. 08. 12. 22:58:52
#
Ray Tracinget minek kell erőltetni,nem értem(AMD,NV egyaránt felült az RTX vonatra).Hol fogja megoldani a gyenge fizikát, hol fogja növelni az animációk mennyiségét,és még lehetne sorolni mikből kellene több a játékokba ahhoz hogy nőjön a játék élmény.Ray Tracing ezekhez nem ad hozzá semmit, ,,cserébe" megeszi a VGA-kat reggelire.Fényeket régóta ki lehet lőni , plazma és egyéb világitó lövedékek több évvel ezelötti jákokba is bevilágította a szűk folyosókat, tényleg nem tudom mi haszna van ennek a technológiának(láttam az összes RTX techdemót).Ha nem is lesz az egészből semmi,amire azért van esély, akkor se értem miért nem a fizikával próbálnak meg valamit csinálni,akárcsak olyan szinten amit NVidia PhysX a GPU-számitással megvalósitott a PhysX-es cimekbe, az a szint általánossá válna,fél karomat odaadnám érte.(Mafia 2,Metro 2033, Killing Floor 2).Ehelyett ömlesztik a pénzt az egyre szebb leképzési eljárásokba, amik zéró mértékbe növelik a játékélményt,cserébe ugyanúgy növeli a játékok fejlesztési költségét, nem csoda hogy mostanra a Single Player játékokba is igyekeznek beletuszkolni a micro tranzakciót(Forza Horizon,AC origins,Shadow Of Mordorból meg kb 3 hete vezették ki a micró tranzakciót,erről Felan is beszélt Othorside cimű Podecastbe).
xCube avatar
43 napja | 2018. 08. 13. 11:33:17
#
@Kiki4444: Van ahol a sugárkövetéssel éppen hogy teljesítményt lehet nyerni. Nem a raszterizálást akarják kiváltani, csak javítani rajta (egyelőre).

A fizikával kapcsolatos meglátásoddal 90% -ban egyetértek,én is ezer éve várom, ohgy ilyen téren jöjjön valami látványos változás. A baj ott van, hogy a mai játékipar nem effelé tendál, amin a zárt platformok, mint pl. nv PyhsX nem segítenek csak rontanak.
mikej95 avatar
43 napja | 2018. 08. 13. 13:56:41
#
@Kiki4444: GameWorks lényege, hogy a fejlesztő minimális erőfeszítéssel látványos effekteket tehessen a játékába. Amik persze szörnyű hatásfokúak és a konkurencia vasán még rosszabbul futnak, de ösztönzik a vevőket az erősebb hardver megvételére. Jól jár vele az nV, jól jár vele a lusta/amatőr/kis költségvetéssel operáló fejlesztő, a plusz a félbites vevő is elhiszi jól járt vele, miközben jól átverték.
Kiki4444 avatar
43 napja | 2018. 08. 13. 15:42:35
#
@mikej95: Mikej95,Xcube:Ebben 100%-ig igazatok van.A PhysX-okkal nem terjedt el,pont azért amit leirtatok.Amit viszont nem értek hogy mi gátolja a fejlesztőket abban hogy saját GPU-s fizikai motort csináljanak,vagy a Havokba legyen GPU-val számolt fizika.Mafia 2 8 éves játék,mégis tökéletes minőségű a particle debris fizika benne,mai GPU jóval nagyobb számitási kapacitással rendelkeznek, ti is utaltatok rá hogy abban a formában ahogy a PhysX implementálva van,nem kicsit növeli a gépigényt,mégis meg tudták oldani már akkor is.Azt akarom mondani hogy ha akarnák saját formába megvalósíthatnák ,de valamiért nem teszik(szerintem fogalmuk sincs a játékosok igényeiről,egyszerűen
úrrá lett a mérnöki/pénzügyi szemlélet).Pedig nem csak Particle,Cloth fizikát lehet számoltatni GPU-val de a killing Floor 2-be debütáló Softt Body és folyadék fizika számolására is képes.Azért durva hogy CPU-s fizikával mai napig nem tudták megközeliteni a Mafia 2 szintjét(R6 siege, ott is vannak hiányosságok,de avval a szintel ki tudnék békülni egy időre).Ray Tracingről annyit hogy 99%-ba növeli a gépigényt ha utánanézel mindenről írnak csak arról nem milyen facán fut a mai és jövőbeli gépeken.Néhány sugárnak a pár méteres számolása is meg tud fektetni egy Titan V kártyát.Resztarizálás amiről beszélsz,pont azért kell mert nem tudják a hardverek natívan kiszámolni a fényterjedést,ezért trükköznek a resztarizálással, csökkentsék számolandó mennyiséget.Nyilván lehet ezt még szofteveresen optimalizálni, és idővel a hardverek is megerősödnek,de ez akkor is mindennek mondható,csak gépigény barát eljárásnak nem.Ráadásul elég sok pénzbe kerül beépíteni a játékokba(főleg az elején amikor rengeteg utómunkát igényel a használata,hisz a hardverek nem tudják natívan kiszámolni az összes jelenetnél),és mivel erősen véges a játékok fejlesztési büdzséje, a fizika elől veszi el az anyagi erőforrásokat, kettő egyszerre nem fog menni,a fejlesztők és kiadók így is panaszkodnak hogy ebben a generációban mennyivel megnőtt a játékok fejlesztési költsége,elsősorban az egyre szebb leképzési eljárások miatt.Ebből a szempontból tény hogy egy Nextgen játék sokkal szebb mint Xbox360/PS3-as társa,de alig tesz hozzá ez bármit is a játék élményhez.
yugiohyugiohzebuyug avatar
43 napja | 2018. 08. 12. 22:50:34
#
Egy pár napja hallani ezt az RTX elnevezést. Az biztos, hogy annyi pletyka volt már, hogy nagyon kíváncsi leszek mi lesz durván egy hét múlva. Könnyen lehet, hogy a legújabb "szivárogtatások" már a hivatalos adatoknak megfelelőek. Ami még érdekes, hogy az előző szériák alapján sokan arra számítottak, hogy a 1170/2070 lesz az 1080Ti szintjén vagy megelőzve azt. De úgy néz ki, hogy a 2080/1180 is csak 8%-al lépi túl, tehát ez a többek által remélt előrelépés úgy néz ki elmarad. Persze, majd minden kiderül 20.-án...