Menu
2020-ban jelenhet meg a Scarlett kódnevet viselő új Xbox
Szerző: xoki, 2018. június 15., hír

Tavaly novemberben jelent meg az Xbox One X, de a Microsoft már a következő generációs hardverek felé vette az irányt.

A Microsoft E3-as konferenciáján Phil Spencer már elmondta, hogy az Xbox One X csapata nekilátott a következő konzol elkészítésének. Azóta több információ is felbukkant ezzel kapcsolatban. Úgy tűnik, az új Xbox kódneve „Scarlett” és valószínű, hogy két éven belül meg is fog jelenni.

A Thurrott értesülései szerint az új Xbox 2020-ban várható, és a Scarlett kódnév nem csak egy konzolt foglal magába, hanem más eszközöket is. Például lehetséges egy kizárólag streamelésre kialakított konzol megjelenése is, ugyanis a Microsoft maga mondta el, hogy szeretné elérni a konzolminőségű játékok streamelését bármilyen eszközre.

Korábban a cég kifejtette azt is, hogy minden jövőbeli konzolt visszafelé kompatibilitással terveznek meg, így nagy a valószínűsége annak, hogy a „Scarlett”-en szintén működni fog minden játék, amely jelenleg Xbox One X-en is.

Ajánló
Hozzászólás küldése
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Hozzászólások: 23
Ayistion avatar
20 napja | 2018. 06. 25. 13:15:45
#
Imádom mikor egy XBOX cikk alatt megjelennek a "Jaj PS4 jobb" tartalmak. :D Szerintem senkinek a fejéhez nincs odaszegezve semmilyen fegyver sem, hogy melyik lenne a kötelező választás, mindenki szabadon dönthet. Már kezd kimerülni ez az XBOX vs PS téma, csak úgy mint az Android vs iPhone téma is. Érdekes hogy ez a két téma mindig csak akkor jön elő ha megjelenik egy úgy termék, és mindenki a lapátért küzd mint az öt évesek.
Szerintem biztosan lesznek új exkluzív játékok az új konzolra, és elvileg támogatni fogja visszafelé is a játékokat, mind 360, és ONE-okat is. Én szerintem be fogok nevezni a konzolra, már csak azért is, mert nekem még mindig jobban megéri megvenni egyszer egy konzolt és használom legrosszabb esetben is három éven keresztül, minthogy évente konfigot váltsak egy gépben(ami azért nem olcsó végösszeg), mert egyszer a cpu, egyszer a gpu stb... kevés a játékokhoz.
A játékok árai meg szerintem mindegy, mert én anno PC-re is megvásároltam a játékokat, nem lewarezoltam... Ha meg itt is megmarad a Home-olás, akkor ha van partnered elfelezitek, és játszhattok ketten egyszerre. Nem tudom hogy ez PS-en van-e, de már nem is érdekel.

Én konkrétan a játékok miatt döntöttem XBOX mellett, elsősorban a Forza miatt. PS-en kipróbáltam a Grand Turismot, hát számomra okádék volt. Az egyetlen exkluzív játék, ami tetszik PS-en az a Detroit... Akinek meg a Forza sorozat nem tetszik, annak ott a PS és pont.
Szerintem egyáltalán nem kell senkinek sem sztereotípnek lennie egy olyan termékről, amit még ki sem próbált...

@Moon_Breaker Attól hogy számodra "szutykos" gyerek-autós játék, az lehet hogy másnak élvezet. Szerintem nem minden ember olyan amilyen Te vagy. Attól hogy neked nem tetszik egy autós játék, és inkább elmész darálni egy CoD-ba, attól még másnak tetszhet az autós játék. ;)
mikej95 avatar
27 napja | 2018. 06. 18. 09:00:35
#
Cím kéne ami elviszi a hátán a konzolt, vagyis platformot. Nyomatják a "Microsoft ökoszisztéma" maszlagot, sok cím UWP, nem csak konzolra jön, Win 10 is opció. Közben Sony okádja magából az érdekes címeket és több megjelenik Win 10-re is (gondolom rájöttek, hogy nekik nem veszteséges a PC port előállítása, az MS konzoljának viszont ugyanúgy konkurencia).
Az X is egy jó nagy baklövés volt. Kapott egy jóval erősebb GPU-t, de a CPU csak egy kis órajelemelést kapott, kisajtolták belőle a maradék tartalékot. PC-n ezt CPU limitnek hívják. Közben generáció végén járunk, nem sokan fognak egy ilyen megkésett félkarú óriásba fektetni. Konzol piacot most éppen az viszi, hogy drága a hardver, konzolt ellenben a legtöbb esetben megéri veszteséggel is értékesíteni, játékok felára ami a valódi bevételt hozza, csak éppen ez a generáció úgy indult, hogy a dobozokon is volt egy vaskos haszonkulcs, most ettől elesnek.
MaximumGame avatar
28 napja | 2018. 06. 18. 02:00:51
#
Akik most akartak Boxot venni :D nah azok nem fognak már ;)
ichigo23619 avatar
28 napja | 2018. 06. 17. 15:45:28
#
nemhogy inkább az jó exkluzív címek bővítésén dolgoznának inkább.
nem az izom végett vesszük a konzolokat hanem a játékok végett.
gondolkoztam én is az xbox one on de csak magában a halok miatt nem fogok venni, a forzák meg már jönnek pc-re is.
tehát személyes véleményem a microsoftosok simán eláshatják az xbox one x üket.
A Scarlett nek is csak akkor lesz valami értelme ha a 360 és a classic játékokat is vinni fogja lemezesben.
hashimoto avatar
28 napja | 2018. 06. 17. 07:40:50
#
Mind szép és jó, viszont az X sincs kiaknázva, plusz azért a maréknyi exkluzív tartalomért nem éri meg xboxot venni. :D
Moon_Breaker avatar
28 napja | 2018. 06. 17. 07:45:45
#
@hashimoto: Hát igen, és azok is mik? Szutyok autós meg gyerek játékok, vicc az egész ..
hashimoto avatar
28 napja | 2018. 06. 17. 20:33:40
#
@Moon_Breaker: A PS4 az ésszerű választás, oda azért van dögivel exkluzív, meg még ami most jön... :D
Moon_Breaker avatar
27 napja | 2018. 06. 18. 07:17:56
#
@hashimoto: Azt hiszem ,lesz itt játék dömping rendesen ! ;)
santakigyo avatar
29 napja | 2018. 06. 16. 14:16:19
#
Mondjuk jó lenne már végre a játékok terén is generációt váltani. Értem ezalatt, hogy elfelejthetnék már végre a codokat, assassinokat, stb és nyithanának valami új felé. Ezekért a lerágott csontokért nem fogok se konzolt, se gépet venni.
ors11 avatar
29 napja | 2018. 06. 16. 15:24:08
#
@santakigyo: Az assassin nyújtott újat a CoD-al szemben. Ezalatt értem az originst. Viszont a mostani újra csomagolt spártai rész ciki szerintem... Várom már azt, amikor látunk valami grafikai fejlődést, de ahoz le kéne váltani a mostani konzol szériát, hiszen így is kevés már (gondolok itt inkább az alap gépekre, ahol már évek óta gyengébb a grafika és az fps is).
SuperSaiyan avatar
29 napja | 2018. 06. 16. 11:39:22
#
2020 Reális, addigra 7 nanométer is elérhetővé válik :) Azért az új konzolok megemelkedett harci ereje is jó a pc íparnak, mivel a játékok nagy része konzol port. És nem a pc limitek miatt néznek ki úgy ahogy, hanem mert a konzol nem bírt többet és arról portolják át pc-re. :D

Egy GTA 6 ha Next Gen konzolra jelenik meg 2022 fele, nyilván már profitál fog az új generáció hardverjéből, szemmel látható lesz a különbség. :D Én úgy vagyok vele ha tényleg fejlődnek/érnek el valamit, nem baj ha nagyobb a gépigény csak legyen is érezhető különbség. + Azért 2022-re egy I7-3770 is 10 éves lesz, szóval addigra egy 4/8-as I7 talán elérheti hogy minimum követelmény legyen.

Ma 2018 van és egy Q9650 se annyira használhatatlan :) + a mai gépigények elég nagy része is overkill, nem a valóságot tükrözi elég sok cím. De némelyik játék gépigénye meg mesterségesen megnővelt, régen a Call of Dutyk nagyon jól voltak megírva :D Manapság ez már nem teljesen igaz :(
csuz-li avatar
29 napja | 2018. 06. 16. 15:24:14
#
@SuperSaiyan: Némileg hibás szerintem az okfejtésed. A kisebb csíkszélesség legfeljebb kisebb fogyasztást jelent. Csakhogy a játékok, amiket pc-re kapsz pont azért úgy néznek ki, mert egy átlagos pc még mindig nem tudja azt, amit egy konzol. Egy ma átlagosnak mondható pc-n például még mindig nem fut rendesen a dx12. Míg az előző konzolgenerációknál a pc beelőzte menet közben a konzolokat technológiai oldalról, (a konzolon dx9 volt, miközben pc-n már rég dx10, vagy 11) addig ma ott tartunk, hogy ami konzolon működik, azt a pc-k még nem érik fel. És akkor arról ne is beszéljünk, hogy ma még egy átlag gémer nem rendelkezik 8 szálas processzorral sem, mint ahogy dx12-re natívan képes VGA-val sem, ami megint csak komoly kihívás a portok készítőinek. Az, hogy egy konzol nyers számítási teljesítménye elmarad egy pc-től, irreleváns, hiszen célhardverről beszélünk. Ez mindig is így volt.
Kiki4444 avatar
29 napja | 2018. 06. 17. 00:33:01
#
@csuz-li: Rendszeresen szóba hozod a 8 magos processzorokat.Abban igazad van hogy konzoloknál ez nagyszerűen működik,viszont ott minden gépbe beleértve a pro konzolokat csontra ugyanaz a processzor van(Pro konzolokba magasabb órajelen jár, de az lényegtelen, játékok maguktól skálázódnak az órajelre, szóval a fejlesztőnek nincs vele dolga).Azért egy hardverre megoldani a több magos skálázódást nagyságrendekkel könnyebb mint a PC X ezer féle processzor, VGA architektúrájára.Nem elég hogy egy játék 8 szálat használjon, ott a skálázódás problémája, hiába terheli 100% a 8. magot is,ha a teljesitménybe az Overhead miatt csak töredékét nyújtja az első magénak.És minél több magról beszélünk,annál rosszabb a helyzet.Biztos segít ezen a DX12 meg az alacsony szintű programozás,de gondolj bele hogy milyen mértékbe lehet hardver specifikus kódot írni, mikor több 100 féle konfiguráción kellene lefutnia?.Egyet értek veled hogy konzolok azonos hardver miatt(ahogy te nevezted célhardver) következő generációba át veszi a vezetést.Látszik hogy a véges számítási kapacitásból mekkora teljesítményt tudnak ki hozni szoftveresen illetve az egyedi számláló egységek révén.Szóval ja, szoftveresen mérföldekkel a PC előtt jár.Ha azt nézzük hogy a PC jelenleg csak azért erősebb mert nagyság rendel erősebb hardver van benne, mi akadálya van annak hogy a következő generációs konzolokba közel azonos erősségű hardvert tegyenek?Azt rebesgetik Ryzen proci-t fognak kapni,amivel nyers erő szempontjából utolérik a PC-t, PC-n lesz a szokásos évi 5% előrelépés, közbe azt látjuk hogy szoftveresen gyenge Jaguár magokból ki tudják hozni közel ugyanezt a teljesítményt. Mi lesz ha az egyenértékű Ryzen procihoz még hozzá teszik az egy hardverben rejlő optimalizálási potenciált?És akkor az egyedi számláló egységekről még nem is beszéltünk, ami a PC- piacon felejtős megoldás.Anno a PhysX kártya se volt jó semmire, Fejlesztők arra vártak hogy minél több User vegyen, vagyis alakuljon ki egy célozható piac, a User meg arra várt hogy legyenek rá játékok ,legyen miért megvennie, szóval igazi 22-es csapdája az egész.Konzolon viszont minden gépbe benne lesz és hajszálra ugyanaz a hardver szóval játékot is könnyű megírni rá.Mostanra konzol elég nagy piaccá nőtte ki magát, nem tartom elképzelhetetlennek 150-170K ba kerülő kozolt, ebbe az összegbe már belefér komolyabb hardver,főleg ha az elején veszteséggel árulják.Erős hardverért cserébe hajlandóak lesznek a userek ennyi pénzt kiadni. Fél időbe meg ki lehet adni egy pro konzolt, és az élettartamra levetítve így is olcsóbban megúszod mint a PC fejlesztést, plusz magasabb felbontáson játszhatsz mint az alapkonzolnál.
csuz-li avatar
28 napja | 2018. 06. 17. 07:58:46
#
@Kiki4444: A nyolc szálas processzor mellékszál. Az csak annyiban játszik, hogy ha a fejlesztők nem foglalkoznak ezzel a kérdéssel, hanem hagyják úgy a programot, ahogy eredetileg elkészült, akkor az pc-n is 8 szálat akar majd és ilyenkor van az össznépi sírás arról, hogy nem optimalizálták a játékot.

Ami a fontosabb probléma, az a dx12 (Vulkan) probléma. Pontosabban nem is probléma, hanem egy komoly tünet, amiről lentebb írtam és ami miatt a mostani konzolgeneráció cseréje szerintem simán marketing lépés (értsd: lehúzás) és nem technológiai, fejlesztési kényszer, mint volt az előző generáció esetében.
19ati93 avatar
29 napja | 2018. 06. 16. 09:21:34
#
Olyan szép lesz mint Johansson? XD
no avatar
29 napja | 2018. 06. 16. 08:53:54
#
"elfújta a szél, mint a Scarlett"
Keewie avatar
29 napja | 2018. 06. 16. 12:45:50
#
@slickveil: "Ez a szöveg büntet, odab4szok bárkit
Megveszlek kilóra, mint a Rockets a Barkley-t
Aztán lógva hagylak, mint egy Anjou-márkit"
csuz-li avatar
29 napja | 2018. 06. 16. 07:33:43
#
Egyszerűen nem fejlődött annyit a technika, hogy érdemes lenne új konzolt kiadni. Nekem jó szokásom a konzol megjelenésekor venni egy új PC-t a konzol alapján, majd fél úton kicserélni a VGA-t és még RAM-ot hozzátenni, mivel így egy középkategóriás PC-vel el lehet lenni a következő konzolgeneráció megjelenéséig. Az előző generációs konzoloknál már ilyenkorra ég és föld volt a különbség a PC javára. Most viszont nincs igazán különbség, sőt sok esetben a konzollal csak méregdrága csúcs PC-k képesek versenyezni.
Mondjuk ez a VGA piac beállásának is köszönhető, mert ott technológiai értelemben nincs verseny, nincs fejlődés. Az AMD már 7-8 éve piacon van a konzolokban is használt architektúrával, az Nvidia meg még mindig nem fejlesztette le azt az architektúrát, ami képes a konzolokban használ API-kat rendesen futtatni, de nem is erőlködik, mivel a piacon így is hatalmas az előnye. Minek költsön fejlesztésre, ha így is piacvezető, , az AMD meg nem hajlandó pénzt költeni a VGA üzletágon belül arra, hogy készítsen a felső kategóriába is valamit? Úgyhogy, míg pl az Xbox 360 DirectX 9-et használt, addig félidőben mi már PC-n DirectX 10-es, sőt a végére már DirectX 11-es játékokkal nyomtuk. Most meg ott tartunk, hogy a piacvezető gyártó VGA-i még mindig képtelenek explicit API-kat futtatni rendesen, ezért az Xbox One-ban használt DirectX 12 csak lebutítva tud PC-re megjelenni, ha egyáltalán a kiadó bevállalja a PC-s portnál a használatát. (pedig nekik jóval olcsóbb lenne a DirectX 12 használata, mint átírni az egészet DirectX 11-re)
Összességében: míg az előző konzolgenerációnál ennyi évvel a megjelenés után már látható volt a technológiai elévülés, addig a mostani generáció esetén a PC-s piac vezető gyártói még el sem érték az aktuális konzolgeneráció technológiai szintjét. Magyarul semmi olyan fejlesztés nem történt a játékiparban, amit a mostani konzolok ne tudnának futtatni. Ha el is készül az új, akkor az az eddigiekkel szemben nem azért készül, mert az elődöt elérte a technológiai elévülés, hanem azért, mert az elődöt elérte a "marketing elévülés", azaz kell a bevétel, a pénzügyesek meg szóltak, hogy ki kell valamit találni...
ors11 avatar
30 napja | 2018. 06. 16. 00:54:27
#
Először ki kéne használni az X nyújtotta lehetőségeket! Hiába reklámozzák majd ezt is a bitang erővel, ha most se jött be, ezután se fog...exclusiveok kellenek, nem 4K 60fps egy racing game-be....
Moon_Breaker avatar
29 napja | 2018. 06. 16. 08:33:59
#
@ors11: Pontosan. :)
KalmarErik avatar
30 napja | 2018. 06. 15. 19:46:35
#
Nem is lepődnék meg, ha a Mirco kezdené az új generációt, mivel általában pont az szokott jönni ki leghamarabb új konzollal, aki az előző generációban nem a ranglétra tetején volt (lásd. 6. generáció: Sega, 7. generáció: Micro). A 8. (tehát a mostani) kakukktojás, mert lényegében egy időben jelentek meg a konzolok (PS4 és XBOX ONE), ha nem vesszük bele a WiiU-t, mint generáció kezdésnek. Mondjuk így vissza nézni a kezdést furcsa, hogy most mennyien istenítik ma a PS4-t, miközben emlékszünk mennyire borzalmas start-al rendelkezett (mind a kettő konzol). :D
Rocky12 avatar
30 napja | 2018. 06. 15. 20:30:04
#
@KalmarErik: Ez így van, de ha meg is jelenik az új generáció kb. 2 éven belül, akkor mivel fognak kampányolni? 4K 60 fps? Vagy lesz már olyan játék ami 8K felbontáson fog pörögni? A videokártya, ram árak még így is túl nagyok, új szériás gpu nem tudom mikorra várható... Ha így halad ez a trend, már tényleg nehéz lesz felzárkózni a PC játékosoknak (ezt én gondolom így).
no avatar
30 napja | 2018. 06. 15. 20:54:00
#
@Rocky12: két év múlvára simán tesznek bele új gpu-t szerintem, még ha addigra le is kell gyártaniuk, meg processzort is fognak tudni fejleszteni, a szokásos.. Kérdés hogy milyen és mennyi content lesz rá. A VR kihasználhatná a teljesítményt, és szerintem beleillene a konzook világába.