A mai játékostársadalom, avagy gamerek

Szerző: Matt99, 2015. August 21., téma
Fórum » Társalgó
Mi a véleményetek a mostani játékostársadalomról? Miben változott az évek alatt és miben fog változni szerintetek? Jó, vagy rossz irányba halad a gamerek hozzáállása a játékokhoz és ezt mennyire befolyásolják a kiadók valamint a fejlesztők hozzáállása? Részletesen kifejtett véleményeket várok.
Hozzászólások: 16
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Kelori avatar
Félig meddig offtopic kérdés, de nem akartam feleslegesen új témát nyitni.
Rengeteg írott, és videós review-ban is negatívumként említik meg azt ha egy játék rövid. Persze a rövid relatív, de mondjuk általánosságban egy 6-8 órás single player-re már simán ráhúzzák ezt a jelzőt, és vonják is lefele a pontot érte.

Nektek mi a véleményetek erről? Engem mostanában eléggé kezd irritálni ez a jelenség. Szerintem sokkal jobb ha egy kampány rövid, de annál élvezetesebb és tartalmasabb a gameplay és a történet szempontjából. Felesleges időhúzós elemekkel teletömni egy játékot csak azért hogy kitolják a játékidőt szerintem elég nagy mellélövés.
Kivételek vannak persze, pl.: RPG-k, de ott általában alapból az a koncepció hogy egy open world (vagy legalább annak tűnő) világban el tudj veszni, és tele legyen tömve side questekkel a terület. És ha ez jól van megvalósítva akkor nagyon jól tud működni. És egy RPG esetében ha ezek az elemek hiányoznak, és rövid a játék, és nem eléggé immerzív az élmény akkor persze jogos a kritika. De amikor egy olyan játékot ekéznek a rövidsége miatt ami alapból úgy lett kitalálva hogy egy zsinóron húznak végig és mesélik el a történetet akkor könyörgöm miért probléma a rövidség a tesztet írók számára?
0
0
0
0
💬 9
no avatar
@Kelori: Véleményem szerint nem ilyen egyszerű a kérdés. A játékidő nem minden. Nekem az ár is számít.

Nálam a határ az 60€ = 40 óra. Ha az ár változatlan, de az idő kevesebb, akkor nálam negatív az adott cím, mert kevés játékidőt ad, az árhoz képest. Ellenben pozitív ha többet.

Persze ha a játékár alacsonyabb akkor arányosan az idő is lehet kevesebb.
0
0
0
0
susguy avatar
@Palanova: A gond az hogy válasz sem ilyen egyszerű. Ezzel csak a mennyiséget veszed figyelembe, a minőséget nem.
0
0
0
0
no avatar
@susguy: Lehet, de pl lehet akármilyen remek a single ha 60€-t csak 8 órát ad, nekem nem lesz őszinte a mosolyom. Ott van például a Titanfall 2. Remek single, de csak 8 óra. 60€-t nekem nem ér. Vagy a COD MW1-2. Remek single, de rövidek a 60€-s árhoz képest. Ok ezek a címek inkább multira voltak kihegyezve, de mivel engem a multi része hidegen hagyott így a single alapján ítélem meg őket.

Ott van pl a Life is Strange 1. Remek single és bár kb 20 óra van benne, az ára is valahol 20€ körül volt, így maximálisan meg voltam vele elégedve.

És igen, a válasz sem egyszerű, de:
https://i.imgflip.com/2vslvl.png
vagyis nincs itt elég hely kifejteni a témát.
0
0
0
0
susguy avatar
@Palanova: Persze, ahogy open worldökre is léteznek rossz példák, ugyanúgy léteznek lineáris játékokra is. Mondjuk tetszik hogy egyből meg is cáfoltad mindkét címet, hogy miért nem csak a 8 óra kampány kerül 60€-ba, de igen, a lényeg hogy nem feltétlenül éri meg egy rövid játék. Ugyanúgy ahogy nem feltétlenül éri meg egy 40+ órás játékot venni. Teljesen műfaj függő, és amíg egy hosszú játéknál a tartalomra mehet el a költség, egy rövidebb játéknál a tartalom minőségére/változatosságára. Super Mario Odyssey-vel hiába töltöttem csak 20-30 órát, egy tucat hosszabb játék összesen nem tudna annyit és olyan jót mutatni, mint az Odyssey mutatott abban a "rövid" időben. Szerintem árban sokkal többet ér ez, mint egy játék ami ugyanennyi vagy kevesebb szórakozást elnyújt 40-80-120 órára. Hosszabb távon nem lehet/nehezebb ütősebb élményeket fenntartani, viszont ettől még ugyanúgy van költsége mindkét végletnek.

Life is Strange nem is egy túl nagy technológiai csoda, persze egyáltalán nem kellett hogy az legyen, de pont egy olyan cím amiből bőven készülhetett volna 40+ órányi tartalom is nagyobb árcédula igénye nélkül. Esetleg ott a Dead Cells, amiben jelenleg ~54 órám van, és teljes áron is csak 25€. Esetleg ott a Stardew Valley, amiben jelenleg ~400 órám van, és teljes áron is csak 14€. Beleszámolva azt is hogy ezek a címek teljesen más játékidőt produkálnak játékosról játékosra, nem igazán látom értelmét ennyire árhoz kötni egy játék által kínált lehetséges szórakoztatási időtartamot, legalábbis nem ilyen értékekkel.
0
0
0
0
no avatar
@susguy: Life is Strange 1-ben nekem inkább a kihagyott lehetőségek fájtak jobban és nem a rövid játékidő, de ezt a játék témájában már kifejtettem.

Subnautica: remek sztori, kellően hosszú játékidő az áráért, emiatt számomra pozitív.
Carrier Deck: egyszerű mint a faék, 10€ , mégis lekötött 50+ órára
Star Trek Bridge Crew: 4 óra single tartalom, a többi egy végtelenített random küldetéssor ami 4 küldetés után unalomba fullad. Technikai csoda hiszen VR-re készült és nem is néz ki rosszul, de a tartalom az kimaradt belőle, ellenben az árcímke nem ezt mutatta.
AC Origins: 60€ és 48 óra
AC Odyssey: 60 € és 90 óra volt az első végigjátszás
Astroneer: 28€ 127 óra
Division 1: 60 € és 377 óra lett a vége
Divison 2: 60 € + 12 € Y1P + 30€ WoNY = és eddig 766 óra de ez inkább a társaságnak köszönhető és nem a játék briliáns megoldásainak
Starlink Battle for Atlas: 14€ volt leértékelve kb 14 óra volt egy végigjátszás
Ace COmbat 7: 43€ 14 óra

és még lehetne sorolni a pro és kontra címeket...az ár/érték arány meg mindenkinél máshol van. És még nem is említettük a F2P mikrotranzakciós címeket 😀
0
0
0
0
Scorn Face avatar
@Kelori: Ha egy alkotás rövid nem feltétlenül gond. Pláne ha többször kijátszható (más lesz a vége minden alkalommal, más karakter osztállyal kezded újra stb) Meg ugye a fonal vezetés is lényeges vannak olyan rövid játékok, amik úgy kerekek, ahogy vannak. Szépen vannak adagolva az események amik fenntartják a nagybetűs hangulatot. Ha pluszban megnövelnék az idejét, akkor az már nem biztos, hogy a kívánt szintet fogja hozni. És igen vannak baromi hosszú időintervallummal rendelkező címek, amikben azért van némi üresjárat… De manapság nagy divat mindent lehordani a sárga földig azért ezt is hozzá kell tenni.
0
0
0
0
susguy avatar
@Kelori: Ha csak egyéni vélemény maradna, pl Jóska jobban szereti a hosszú játékokat, akkor nem zavarna, de mint te is írtad, ma már szinte alap elvárás, hogy kifejezetten hosszú legyen a játék, és ez kihat rengeteg címre. A kiadók/fejlesztők pedig rendszeresen ki is használják ezt, hiszen a világ egyik legkönnyebb dolga; az amúgy teljesen elfogadható, rövid játékot bedobják egy üres open worldbe, igénytelenül megszórják gyüjtögethető és holt felesleges collectible cuccokkal, és ezzel a legrosszabb esetben is duplájára növeli a játékmenetet, amit be is zabál a nép.

Mostanra ez már addig fajult hogy szinte írtozom a hosszú játékoktól, és kifejezetten olyanokat keresek amit nem hónapokig kell játszanom, mert tudom hogy valószínűleg nem fogom befejezni őket. Persze vannak kivételek, de sajnos nincsenek többségben.
0
0
0
0
Scorn Face avatar
@susguy:
a világ egyik legkönnyebb dolga; az amúgy teljesen elfogadható, rövid játékot bedobják egy üres open worldbe, igénytelenül megszórják gyüjtögethető és holt felesleges collectible cuccokkal, és ezzel a legrosszabb esetben is duplájára növeli a játékmenetet, amit be is zabál a nép.


Ezt hívják puderezésnek. Valahol beválik valahol meg csúnyán visszaüt pont úgy ahogy írtad.
0
0
0
0
no avatar
@Kelori: Szerintem nem a hosszúsága határoz meg egy játékot, nem is értem akik ez alapján véleményeznek vagy éppen gondolkodnak az adott cím megvásárlásán. Pl. 4 óra lehet fényévekkel élvezetesebb mint egy 10-12 órás, ha azt képtelenek kitölteni elegendő tartalommal.
0
0
0
0
assassinangel avatar
Sziasztok !

én imádok játszani ,s elmerülni egy játékban nézni be mindenhova keresni rejtett helyeket.szeretem ha szép a grafika de a gyors onlineokat is szeretem !bár eleinte nem kedveltem ,mert nem volt időm csodálni 😀így mindig hamar kiestem szóval a garafikából ilyenkor alig veszek észre valamit 😀
és szeretek nosztalgiázni is mint pl a Age of Empires sorozat 😀 mostani jó technikával nekem a mai napig a best-em mind élményben és látványban !😀
egy játék bemutató alapján sosem ítélek de a játék első perceiben tudom,hogy lemondok róla vagy kedvelni fogom...így vagyok sajnos egy nagyon közkedvelt játékkal is The Witcher 3.pedig háromszor bele vágtam !és nem tudtam megszeretni 😞 a mai napig nem tudom miért !?😕
0
0
0
0
no avatar
Szubkultúrából mainstream lett, ennek vagy örülsz, vagy nem, de tenni semmit nem tudsz ellene. De fontos, hogy továbbra is megkülönböztessük a hardcore és a casual (vagy tessék magyar szóval: kazuár) játékosrétegeket. Mert mindkét "alfaj" játékos, mivelhogy játszik, ugyebár...

U.i.: A gamer szóba kár belekötni, ugyanis szerintem jobban illik a videojátékokkal szórakozó személyekre, mint a játékos szó, amely sportolóra is vonatkozhat.
0
0
0
0
Matt99 avatar
A gamer és a játékos között semmi különbség nincs (szerintem). Ebbe most nem mennék bele hogy ki a gamer, ha logikusan gondolkozunk az, aki sokat játszik, de rengetegszer láttam hogy különböző okok miatt leszólnak valakit azzal, hogy ő "nem igazi gamer", engem mondjuk ez sose tudott érdekelni.

A történet szerintem fontos egy játékba, mert egy játék csak így érheti el, hogy több legyen önmagánál. Mert egyébként mit várunk el egy játéktól? Azt hogy szórakozzunk miközben játszunk vele. Ha viszont a játék többet ad ennél és elmesél egy zseniális történetet akkor sokkal marandóbb élménnyel gazdagít minket, mert ezt alapvetően nem várjuk el egy játéktól. Persze attól nem lesz rosszabb egy játék ha nem foglalkozik sokat a történettel, de akkor ne a sztorival próbálja eladni magát.
0
0
0
0
Matt99 avatar
Nah, megpróbálom röviden, de részletesen leírni, hogy mi a bajom manapság a játékosokkal.

Talán leginkább az zavar hogy borzasztóan okosnak képzelik magukat. Manapság ha kijön egy új játék 30 másodperces előzetese, ők már megmondják hogy mért lesz szar a játék, vagy hogy mért fogja forradalmasítani a teljes játékipart. Az az előítéletesség ami manapság belengi a játékosokat még sose volt jelen ilyen magas szinten. Pár példa:

A Ubisoft játékai. Néhány éve még mindenki istenítette őket. Aztán jött a Watch Dogs, a Unity és hirtelen mindenki az EA-hez kezdte hasonlítani őket és manapság ha a Ubi bejelent egy játékot mindenki leszarozza mert a Ubi keze alatt van a játék. Nekem sose volt bajom ezzel a kiadóval/fejlesztőcéggel, tény hogy régen jobbak voltak, de még manapság is sok jó játékot adnak ki, a Unity, a WD és az FC4 is tele volt tartalommal. Persze eleinte ezeknek egy része egy bugos szar volt, de utána jött tonnányi patch, szóval nem hagyták annyiban a dolgot. Nem mondom hogy ez mentség, de még mindig nagyon túlzott jelzőkkel illetik ezt a céget, pedig szinte semmit sem változtak az évek alatt.

A másik a Mafia III. Az embereknek az a (legnagyobb) baja hogy modernebb korra helyezték a hangsúlyt, a 60-as 70-es évekbe. Sokak már csak emiatt olyanokat mondogattak, hogy: "Ez már nem is Mafia" meghogy "úgyse lesz meg a régi hangulat" stb.
Én nagyon örültem hogy más korba játszódik, mert legyünk őszinték, ha maradtunk volna az előző Mafiák korába akkor korántsem kellett volna annyit vesződniük a fejlesztőknek, hiszen a kocsik, fegyverek már le voltak modellezve. Kellett az új kor, ennyi újítás a minimum.
Mégis az verte ki nálam a biztosítékot, hogy ugye volt egy pár perces gameplay-ünk kommentárral, amibe volt egy kis autókázás, lövöldözés stb. Mi lett a játékosok reakciója?

"Fúj de rossz a kocsik irányítása, hogy borul fel meg mi ez áááá fúj...tessék ebből is GTA-t csináltak, gratulálok 2K"

ÉS A VIDEÓBAN ALIG LÁTHATTUNK NÉHÁNY MÁSODPERCNYI ANYAGOT A JÁTÉKBÓL!

"facepalm"

Mégegy játékról beszélnék, a Battlefront-ról, amivel kapcsolatban én is egy kicsit szkeptikus vagyok, de az olyanok akik azt hangoztatják hogy egy BF klónról van szó azok mai napig felb@sznak. A hasonlóság annyi, hogy nagy nyílt pályákon szórjuk egymásra az ólmot és ENNYI! Ha megnézitek a régi Battlefrontokban is ugyanez volt! Ja és még hány olyan multis FPS van amibe ugyanezt csináljuk? Hát nem kevés ennyi erővel a Planetside 2 is BF klón.


A másik ami még zavar, a grafikabuziság ami néhány éve divat volt, aztán ciki lett és most megint divat. Egyszerűen nem értem az embereket. Az esetek 50%-ában azt tapasztalom, hogyha egy játék nem jön Crysis 3 vagy Ryse szintű forradalmi látványvilággal, akkor a játéknak szar a grafikája. Erre most a legutóbbi példa a Fallout 4 ami szerintem gyönyörű, többször megnéztem az első előzetest és alig tudtam mibe belekötni. Oké, nem egy Crysis, de még így is nagyon szép. Amikor páran azzal jöttek hogy a 3 szebb mint a négy na akkor agyf@szt kaptam. Amik még hasonló szidásokat kaptak pedig gyönyörűek voltak: Watch Dogs, Far Cry 4, Witcher 3 (ez is egy röhej).

Lassan oda jutunk, hogy nem lesz olyan (játékokkal foglalkozó) oldal ahol ne lenne legalább 5 gyűlölködő, okoskodó és tudatlan kommentelő. Az méginkább zavar hogy sokszor olyanok írnak hülyeségeket, akiken látszódnak hogy érettek (normálisan fogalmaznak, szakszavakat használnak stb.), és mégis ugyanolyan előítéletesek és grafikabuzik, mint a többi.

Én a játékfejlesztők és/vagy kiadók helyébe kitalálnék vmi hatalmas nagy szopatást, mert nem ártana kicsit észhez téríteni a mai játékostársadalmat.

Ennyi lenne a jelenlegi véleményem.
0
0
0
0
Liptik avatar
Én egy átlagos gamer vagyok, tehát nem olyan vagyok, hogy van egy játék, ami mondjuk esport és csal azzal játszok.
Én mindenféle játékokkal szoktam játszani, a MOBATOL az ARKADIG, tehát minden fajtával játszok, ami leköt, szoktam kivinni játékokat és valamivel pedig multizok, + hülyülés egyedül/együtt, PL Minecraftban szoktunk mapokat kivinni stb.

A kiadónak mindig az lesz a célja, hogy a játékaikkal pénzt szerezzen, megpróbálják túlhypolni, a legjobb DRM-et rávágni (már a Denuvonak is annyi), a sok DLC-kel fárasztani az agyunkat (aminek én nem dőlök be, engem nem lehet megvenni több ezer DLC-vel, ha jó játék valami, tetszik és viszi játszhatóan a gépem, azt megveszem, de a DLC-ket nem) Ubisoft folytatja az AC-k sorozat gyártását és eladni több, mint 10k-ért. Az EA DLC-ket gyárt, a grafika újul, jönnek tovább CPU-bol az FX-ek és az i7-ek. A VGA-nál ugyanez, folytatódik a Geforcek és a Radeonok sorozatgyártása, a RAM-ból mindig több lesz, a HDD igény is nagyobb lesz, lassan már csak SSD képes játékokat futtatni. Folytatódik a MOBA gyártása, a WOW kiegek sorozatgyártása, a portolási problémák, és a gyártok közti viszály, a Youtube szervere kiég a sok Minecraft és GTA videóktól, több mint 200 milló PB, elfogyott és már nem bírta a szervergépük a nagy Youtube feldolgozást. A kategóriák meg meg fognak maradni, esetleg, a legjobb lenne, újat kitalálni, csak fantázia kell. A gamerak ugyan úgy fognak játszani, esportozni, ragelni, trolkodni, feltölteni stb.
0
0
0
0
no avatar
Nem tudom, hogy társadalomról beszélni, vagy általánosítani az irányvonal tekintetében mennyire helytálló dolog. Az egyetlen dolog, amit biztosra mernék mondani, az az, hogy a videojáték hatalmas iparág lett, minden eddiginél több játékos van, és ezzel a folyamattal együtt másféle igények is kibontakozhatnak és ki is bontakoznak. Vannak akik szerint az esport fejlődése fogja majd befolyásolni, vannak, akik szerint a rengeteg alkalmi játékos igényeinek jobban megfelelő F2P és/vagy mobiljátékok. Az én véleményem jelenleg az, hogy egyik irány sem lesz túlzottan domináns, jól el fog férni mindenki egymást mellett. Persze nyilvánvalóan továbbra is lesznek trendek, ahogyan eddig is (lásd: FPS, MMORPG, MOBA, zombi, II. világháború).

A kiadóknak továbbra is az lesz a rétege, hogy a lehető legtöbb pénzt sajtolják ki a játékosokból. Hogy ez háromezer darab DLC-vel, mikrotranzakciós rendszerekkel, vagy valamilyen más, alternatív módon érik-e el, az az idő kérdése, de itt sem számítok arra, hogy egyik vagy másik módszer jobban elterjedne a többinél. A fejlesztők részéről meg persze továbbra is kétélű a dolog. A nagy kiadókhoz köthető csapatok nyilván azt fogják csinálni, amit elvárnak tőlük. A kicsik pedig azt, ami eszükbe jut. A fejlesztők úgy alakíthatják a trendeket, ha olyan játékot készítenek, amelyet aztán többen is követnek majd.
0
0
0
0


Elfelejtett jelszóRegisztráció