Menu
Gépigény Google+ profilja
Gépigény Google+ profilja
Gépigény Google+ profilja
Gépigény Facebook profilja
Válságban a magyar játékfejlesztés?
Válságban a magyar játékfejlesztés?

Az ember azt gondolná, hogy videojátékot fejleszteni egyszerre a legjobb móka, és a legjobb biznisz a világon. Elvégre jó játékötlete mindenkinek tucatnyi van, akinek valaha egy játék megmozgatta a fantáziáját, és elindította a "mennyivel jobb lenne, ha..." gondolatmenetet, ügyes programozók és tehetséges grafikusok meg minden bokorban teremnek. A ma százmillió dollárokat kereső menő játékfejlesztő műhelyek egytől egyig a garázsból vagy egyetemi kollégiumok szobáiból indultak; és bár ma már nagyon nehéz betörni az ipar nagyjai közé, nem is olyan rég, öt-tíz éve még szabad volt a pálya.
h i r d e t é s

Magyarok is voltak bőven a rajtvonalnál: a kétezres évek elején tíz-tizenötnél állt meg a számolásban, aki csak a nagyobb - stabil anyagi háttérrel rendelkező, nagy kiadóval dolgozó - stúdiókat megpróbálta számba venni. Aki ma körülnéz a piacon, két-három jól menő csapatot lát (azok is mind külföldi óriáscégek kihelyezett magyar csapatai), a többiek alig vegetálnak. Mi történt?
Állatorvosi lovak

A magyar játékfejlesztő-ipar kálváriája valamikor 2000 körül kezdődött, az első olyan céggel, ami kinőtte a lelkes garázsfejlesztői státuszt. A Philos Labs másfél millió dolláros tőkével, több mint százfős csapattal Kelet-Európa vezető videojátékos cégévé válhatott volna - ehelyett a szakma állatorvosi lova lett, és szinte minden hibába belefutott, amibe azóta a magyar fejlesztők többsége. Tapasztalatlanság a játékok és a projektvezetés terén, értelmetlenül felfújt létszám, túl merész tervek, a nagy pénzre odasereglő, hozzá nem értő emberek. A Philos hamar felélte a vagyonát, hol kalózszoftverekkel keveredett botrányba [1], hol Zuschlag-féle gyanús alapítványokkal (az egykori cégvezér ma sokadrendű vádlottként szórakoztatja a bíróságot a vallomásaival [2]), végül úgy esett szét, hogy négy év alatt egyetlen, a kritika által - jogosan - a földbe gyalázott játékot [3] adtak csak ki.

A másik tipikus magyar játékfejlesztői karriert az iparág nagy öregje, a Digital Reality mutatta be. Ők már a kilencvenes évek végén befutottak "hódítsd meg a galaxist" témájú sci-fi stratégiai játékukkal, az Imperium Galacticával, aminek a második része 2000-ben Amerikában a tíz legjobban fogyó pécés játék között volt (oké, a tizedik helyen, de akkor is), díjat kapott a Brit Filmakadémiától [4], és úgy általában imádta [5] mindenki.
Tankos-világháborús játékokban pár éve még nagyhatalom voltunk

Ebből a nyerő pozícióból sikerült a cégnek addig kormányoznia magát, hogy először évekig nem sikerült új projektet szereznie, aztán ráállt a középszerű tankos-világháborús játékok futószalaggyártására, és - ahogy kiment a divatból ez a játékstílus -, ezzel majdnem bele is álltak a földbe. Végül túléltek, de ma a cég árnyéka csak egykori önmagának.

Innentől aztán nagyjából minden cégnél ez volt a menetrend: egy sikeres játékon, vagy a befektető bankszámláján felbuzdulva jól felfújjuk a céget, aztán sosem sikerül befe
Hozzászólás küldése
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Hozzászólások: 46
borcsokzsolt avatar
2014. 01. 14. 22:59:36
#
Na, megnéztem őket. Belinkelem mind a három játok...


AMDMonsteR avatar
2014. 01. 14. 21:09:34
#
Innen látszik, ha valaki ismeri a klasszikus játékokat is, nem csak az új parasztvakító grafikájú fps-eket...

Bár ha megnézitek a stáblistát, mindenhol vannak magyarok. a legtöbb talán az EPIC-nél és az EA-nél.
Matt99 avatar
2014. 01. 14. 19:19:42
#
És még ott volt a King Athur I, II, S.W.I.N.E., és Sine Mora, ezek mind átlagon felüli 100%-os magyar fejlesztések. A KA, és Sine mora pedig nem is olyan régi játékok.
Sonymeans avatar
2014. 01. 14. 18:09:53
#
Matt99: Egyetértek veled, 2001-2005 között a magyar játékfejlesztők megmutatták hogy azért mi is tudunk játékot csinálni, a Stromregion Panzers sorozata világhírű, a Digital Reality is le rakott az asztalra olyan játékokat mint pl az Imperium Galactica, Afrika Korps, stb és ők azok akik még ma is aktívak. Mondhatnám még a NeoCore-t is akik a Van Helsing-el nagyon jó munkát végeztek. Szóval vannak jó csapatok és szerintem vannak jó ötleteik is, csak sajnos ezt finanszírozni kell valamiből.
borcsokzsolt avatar
2014. 01. 14. 18:01:05
#
Akkor írd meg nekem a kiadott...
Matt99 avatar
2014. 01. 14. 15:03:01
#
Borcsokzsolt: Már bocs, de ez nem igaz.
borcsokzsolt avatar
2014. 01. 14. 11:06:14
#
Magyar játékfejlesztés!!! Hahaha!!! Max a nyelv amit olvashatunk a videójáték alatt... Oszt ennyi a magyar humánfórrás dolga. Valahogy nekünk ez soha nem volt téma és nem is nagyon lesz a közeljövőben sem.
megaone6 avatar
2014. 01. 13. 19:34:37
#
ekki vissi ég að þetta væri til. Svona er heimurinn nú stórfurðulegur.
tasiadam avatar
2011. 04. 17. 10:55:17
#
NFS Carbon... végigjátszottam és 3 magyar nevet láttam benne. Call of duty 2: végignyomtam és 1 magyart láttam benne. Elvétve vannak azért.
Devis avatar
2011. 04. 17. 07:18:53
#
pl cryteknek is van magyar részlege (ha nem gy van akkor javtsatok ki)
kalashnikov avatar
2011. 04. 17. 06:56:05
#
én nem tudok róla XD
tasiadam avatar
2011. 04. 16. 22:25:44
#
van magyar játékfejlesztés?
hardX avatar
2011. 02. 12. 10:03:12
#
Sőt a Heroes 6-ot is magyarok csinálják majd a Blackhole Entertainment
Toma97 avatar
2011. 02. 12. 09:44:33
#
Akkor valaminek kéne lennie hogy csináljanak több játékot ígyis sz*r helyzetbe van az ország
Zeratul18 avatar
2011. 01. 25. 17:09:16
#
Mindenki üljön le. Indítsa el a 3 kedvenc játékát és nézze végig a stáblistát. 2-3 magyar nevet BIZTOS, hogy talál.
A Brothers in arms-nak a történésze magyar.
Az EA stábjában kb. 5 magyar van.
Stormregion, Digital Reality ismerősek? Magyar csapatok.
ceni98 avatar
2010. 10. 25. 19:49:58
#
én biztos beszerezném:)
de ha tps-t akar a nép akk 77 magyar népmese:?:?
Tesla GoD avatar
2010. 10. 25. 18:42:09
#
a Black Hole eddig eléggé jó játékokat alkotott, am programozáshoz nem értek, nem is nagyon fogok, de forgatókönyvírást, különféle designeri munkákat bevállalnék, viszonylag racionálisan tok gondolkozni, és kézzel-lábbal hadonászva is, de azért az emberek tudtára tudom adni az elképzeléseimetXD
Cooley avatar
2010. 10. 25. 18:26:56
#
Na majd várjátok meg a Heroes of Might and Magic VI-ot! :D Nagyon bízom benne, hogy ott villantanak valamit a magyarok. :P
Trj Pain avatar
2010. 10. 25. 18:23:48
#
Jaja csak az a gond hogy ott a feltételes mód:-/ Pedig milyen jó lenne
Tesla GoD avatar
2010. 10. 25. 18:17:50
#
de pl csinálhatnánk egy olyan FPS-t, amiben végig a tengelyhatalmak oldalán kell harcolni, egészen más élmény lenne
Trj Pain avatar
2010. 10. 25. 18:13:50
#
"A diákság számára - tizenéves korban - különösen vonzó az a lehetőség, hogy mindezt egy számítógépes stratégiai játék teszi lehetővé...
http://www.sg.hu/…to_az_1848 pl ilyen a jó féle. Ha eltekintünk néhány apróságtól jó kis game.
ceni98, az durva lenneXD
kisborda avatar
2010. 10. 25. 15:10:29
#
Vagy egy mmo-tXDXD
Tesla GoD avatar
2010. 10. 25. 15:04:46
#
az nem biztos h annyira izgalmas lenne, de pl lehetne csinálni egy akció-RPG-t az 56-os eseményekről
ceni98 avatar
2010. 10. 25. 14:29:13
#
XD igaz XD
vagy valami olyan gamet amire nagy lenne az érdeklődés pl afganisztánba magyar katonák:P
kisborda avatar
2010. 10. 25. 14:22:53
#
Az mindegy!XD
ceni98 avatar
2010. 10. 25. 14:18:27
#
az mondjuk a Rákóczi szabadságharcról:):)
kisborda avatar
2010. 10. 25. 14:16:18
#
De akkor stratégiai is lehetne!:D
ceni98 avatar
2010. 10. 25. 14:06:54
#
lehetne a történelem nagy harcai fps game:)(1848-tól:))
Trj Pain avatar
2010. 10. 25. 14:05:08
#
Hát sajna igaz... Pedig ötlet biztos ?lenne? . (egy 56-os vagy végre valami magyar történelmi játék ami tőlem mindegy mi legyen és fps). Tudom már van egy 1848as , de nem fogott meg... Jó cikk!:)
Screamer avatar
2010. 09. 19. 12:12:40
#
2D-s mobil game? hm... tul sok fajta van XD ujat lehetetlen kitalálni, 2D -s magic v yu gi oh kártya játék ami mene blue thoot on is ?XD
gereisti avatar
2010. 09. 19. 11:33:59
#
En mar az elso lovoldozos jatek kiprobalasa ota melengetek egy storyt a fejemben de sajnos a progmamozashoz meg a grafikahoz cseppet sem ertek. Talan majd egyszer:P.
yugiohyugiohzebuyug avatar
2009. 12. 12. 22:52:30
#
de amiket én elgondolok azókat nehéz 2Dbe x D de bejöhet, megpróbálom :) majd holnap gondolkozok már lusta vagyok rá XD
kisborda avatar
2009. 12. 12. 22:50:56
#
Próbáld meg úgy, hogy 3D-be gondolkocc aztán meg átalakitod 2D-be és megnézed jó-e
yugiohyugiohzebuyug avatar
2009. 12. 12. 22:38:07
#
gondolkozok, de valahogy ez a 2D nagyon nemegy.. mármint nemjut semmi az eszembe:) megfordult már pár dolog, de olyan általános lene és az nemszeretném/nénk(gondolom). hát még gondolkozok hátha bevillan valami, de nemtudom..:)
kisborda avatar
2009. 12. 12. 22:35:13
#
Hát igen az lenne a legjobb...
De nincs semmi ötleted?
yugiohyugiohzebuyug avatar
2009. 12. 12. 22:31:35
#
Szerintem valami egyedi kéne, ami jó is:) tudom hogy manapság nehéz de...
kisborda avatar
2009. 12. 12. 22:30:35
#
Keverd az összeset meg rakd bele amit hiányoltál belőlük, sztem. :D:D:D
yugiohyugiohzebuyug avatar
2009. 12. 12. 22:27:52
#
Igen vhogy ugy :), nemtudom csak anyit beszéltünk meg kb XD
csak semmi nemjut eszembe... 3Dbe tudok gondolkodni de 2D... 1részt kinem álhatom, de muszály ezzel kezdeni:) Duke Nukem, meg Mario meg néhánymobil játékon kívül nemis játszotam más 2Dsel, najó Aladinmeg még volt néhány izé a régi gépen...
de semmi ötletem nincs XD

Szerk.: A legjobbak a demóba? és utána meg a pénzért csak sz*rt kap? x DD sztem ez nemlenne jó :) ha így értetted, legyen az összes jó sztemXDXD (pálya)
kisborda avatar
2009. 12. 12. 22:25:00
#
yugiohyugiohzebuyugioh írta:
Ja, érdekes, én pl tudok egy ***it a Black Hole- ból, volt Warhammer projectük is, ha valakit érdekel majd belinkelem az oldalukat, bár utána lehet nézni...
1ik ember mondta őt, ugy vetem még fel mert embereket gyüjtök és, volt infó tanára, dolgozott az Ubinál is, és most ott van legalábbis azt adja ki róla a google XD nemtom hogy még otvan e na mind1, majd ha lesz 1-2 projectünk megkérdezem hogy csatlakozik e, igaz miért csatlakozna, de azért megkérdem XD (van iwiw-e XD).
Mi elöször egy 2D-t készítünk a csapatból 4programozóval, mert ugye ehhez nemkellenek modelezők stb..:) és a már említet mobilra lenne.
Szóval ha valakinek támad egy jó ötlete stb.. az írjon pü-t, vagy nemtudom ide menyire lehetne azt...
Ugy lenne kb, hogy lenne egy 15pályás demó és akor a nemtom monjuk 40páláys teljes játék,200FTért lenne elérhető.
Az ingyenes-et torrent oldalakon is fellehetne tüntetni :)
Na enyit akartam ide írni x D Ha valakinek van vmi akor meg írjon ha lehet.. :)

A demó mért 15 pályás? Sztem legyen kevesebb, de a legjobbak, hogy legyen kedve leszedni/megvenni az embereknek.:D:D
yugiohyugiohzebuyug avatar
2009. 12. 12. 19:20:31
#
Ja, érdekes, én pl tudok egy ***it a Black Hole- ból, volt Warhammer projectük is, ha valakit érdekel majd belinkelem az oldalukat, bár utána lehet nézni...
1ik ember mondta őt, ugy vetem még fel mert embereket gyüjtök és, volt infó tanára, dolgozott az Ubinál is, és most ott van legalábbis azt adja ki róla a google XD nemtom hogy még otvan e na mind1, majd ha lesz 1-2 projectünk megkérdezem hogy csatlakozik e, igaz miért csatlakozna, de azért megkérdem XD (van iwiw-e XD).
Mi elöször egy 2D-t készítünk a csapatból 4programozóval, mert ugye ehhez nemkellenek modelezők stb..:) és a már említet mobilra lenne.
Szóval ha valakinek támad egy jó ötlete stb.. az írjon pü-t, vagy nemtudom ide menyire lehetne azt...
Ugy lenne kb, hogy lenne egy 15pályás demó és akor a nemtom monjuk 40páláys teljes játék,200FTért lenne elérhető.
Az ingyenes-et torrent oldalakon is fellehetne tüntetni :)
Na enyit akartam ide írni x D Ha valakinek van vmi akor meg írjon ha lehet.. :)
kisborda avatar
2009. 12. 09. 20:41:07
#
Végig olvastam és érdekes! De sajnos ez így igaz!:(
Dodo avatar
2009. 05. 01. 11:33:00
#
Nem túl fel dobott ez a topic!
Na senki nem szere ennyit olvasni??
Pedig nem sok!
eleminator avatar
2009. 01. 23. 06:28:33
#
Ez így van :) A cikket szomorúan olvastam!
mtrelax avatar
2009. 01. 23. 05:59:41
#
Sajna mindenhol így van. kicsiben kezdik minden szép jó, aztán feljebb és feljebb... azt pofára esnek /minden rendszer tönkreteszi önmagát/.
Dodo avatar
2009. 01. 22. 22:30:13
#
Ez mind szép és rossz is! Na meg jó hosszú! De el olvastam! :D
MoonW avatar
2009. 01. 22. 17:28:34
#
Válságban a magyar játékfejlesztés?

Az ember azt gondolná, hogy videojátékot fejleszteni egyszerre a legjobb móka, és a legjobb biznisz a világon. Elvégre jó játékötlete mindenkinek tucatnyi van, akinek valaha egy játék megmozgatta a fantáziáját, és elindította a "mennyivel jobb lenne, ha..." gondolatmenetet, ügyes programozók és tehetséges grafikusok meg minden bokorban teremnek. A ma százmillió dollárokat kereső menő játékfejlesztő műhelyek egytől egyig a garázsból vagy egyetemi kollégiumok szobáiból indultak; és bár ma már nagyon nehéz betörni az ipar nagyjai közé, nem is olyan rég, öt-tíz éve még szabad volt a pálya.
h i r d e t é s

Magyarok is voltak bőven a rajtvonalnál: a kétezres évek elején tíz-tizenötnél állt meg a számolásban, aki csak a nagyobb - stabil anyagi háttérrel rendelkező, nagy kiadóval dolgozó - stúdiókat megpróbálta számba venni. Aki ma körülnéz a piacon, két-három jól menő csapatot lát (azok is mind külföldi óriáscégek kihelyezett magyar csapatai), a többiek alig vegetálnak. Mi történt?
Állatorvosi lovak

A magyar játékfejlesztő-ipar kálváriája valamikor 2000 körül kezdődött, az első olyan céggel, ami kinőtte a lelkes garázsfejlesztői státuszt. A Philos Labs másfél millió dolláros tőkével, több mint százfős csapattal Kelet-Európa vezető videojátékos cégévé válhatott volna - ehelyett a szakma állatorvosi lova lett, és szinte minden hibába belefutott, amibe azóta a magyar fejlesztők többsége. Tapasztalatlanság a játékok és a projektvezetés terén, értelmetlenül felfújt létszám, túl merész tervek, a nagy pénzre odasereglő, hozzá nem értő emberek. A Philos hamar felélte a vagyonát, hol kalózszoftverekkel keveredett botrányba [1], hol Zuschlag-féle gyanús alapítványokkal (az egykori cégvezér ma sokadrendű vádlottként szórakoztatja a bíróságot a vallomásaival [2]), végül úgy esett szét, hogy négy év alatt egyetlen, a kritika által - jogosan - a földbe gyalázott játékot [3] adtak csak ki.

A másik tipikus magyar játékfejlesztői karriert az iparág nagy öregje, a Digital Reality mutatta be. Ők már a kilencvenes évek végén befutottak "hódítsd meg a galaxist" témájú sci-fi stratégiai játékukkal, az Imperium Galacticával, aminek a második része 2000-ben Amerikában a tíz legjobban fogyó pécés játék között volt (oké, a tizedik helyen, de akkor is), díjat kapott a Brit Filmakadémiától [4], és úgy általában imádta [5] mindenki.
Tankos-világháborús játékokban pár éve még nagyhatalom voltunk

Ebből a nyerő pozícióból sikerült a cégnek addig kormányoznia magát, hogy először évekig nem sikerült új projektet szereznie, aztán ráállt a középszerű tankos-világháborús játékok futószalaggyártására, és - ahogy kiment a divatból ez a játékstílus -, ezzel majdnem bele is álltak a földbe. Végül túléltek, de ma a cég árnyéka csak egykori önmagának.

Innentől aztán nagyjából minden cégnél ez volt a menetrend: egy sikeres játékon, vagy a befektető bankszámláján felbuzdulva jól felfújjuk a céget, aztán sosem sikerül befejezni a játékunkat - vagy ha igen, csak a korábbi sikerünk klónozásáig jutunk el. A legszomorúbb az ilyen történetek közül a Stromregioné: nagy sikerüket, a Panzerst (egymillió körüli eladott példányszám, máig a legsikeresebb magyar fejlesztésű számítógépes játék) egy belvárosi, omladozó bérház két és fél szobás albérletében hozták össze. Aztán amikor felszívták a piacról az összes épkézláb magyar fejlesztőt és egy menő irodaházban béreltek egy egész emeletet, a játékaik egyre halványabbak [6] lettek (közben belefutottak ők is egy csúnya forráskódlopásos [7] botrányba), végül felvásárolta őket egy német kiadó, ami két hónap múlva csődbe ment.

A "kelet-európaiak vagyunk, olcsón dolgozunk" vonal sem kerülte el Magyarországot, bejött a külföldi tőke, sőt mára tulajdonképpen csak azok a cégek éltek túl, ahol a menedzsment, az anyagi háttér külföldi. Andy Vajna több játékfejlesztő céget is indított itthon a saját filmes licenceinek kihasználására - szép példa ezekre a Terminator 3 játékváltozata, ami még a filmnél is gyengébb [8] lett (és ez nem kis szó). Egy másik cége, a Black Hole olyan licenceket kapott, mint a milliók által játszott terepasztalos stratégiai játék Warhammer, és olyan cégekkel dolgozott, mint a világ legnagyobb játékkiadója, az Electronic Arts, de így sem sikerült kitörniük a nemzetközi középmezőnyből.
A Black Hole bemutatkozó játéka, az Exigo. A grafika a maga idejében mindent vert.

És így tovább, szinte évente jelentek meg és buktak el az egyre újabb csodacsapatok, mindig volt legalább egy 100-150 fős óriás, ahol helyet találtak az előző, éppen összeomlott reménységből menekülők. Jellemző volt az is, hogy a cégek egy-egy projekt végén leépítettek egy rakás embert, aztán amikor új szerződést szereztek, és megint beindult a munka, újra felvették ugyanazokat, akiket kirúgtak.

Aztán az új generációs konzolok térhódításával a fejlesztési költségek olyan magasak lettek, hogy szinte lehetetlenné vált a semmiből egy amatőr csapatnak egy jó ötlettel berobbanni a köztudatba, és még ennél is nehezebbé befektetőt találni, aki odateszi a százmillióit a készülő játék mögé. Amivel el is jutottunk oda, ahol ma tart a szakma.
A válság csak gyorsítja az elkerülhetetlent

A legnagyobb és legsikeresebb magyar játékfejlesztő ma egyben a legkevésbé magyar is. A Crytek Budapestről van szó, akik annyira nemzetköziek, hogy amikor náluk jártunk [9], több angol szót hallottunk, mint magyart. A Crysis Warheadet nemcsak mi szerettük [10], de fel-feltűnnek a nagyobb játékmagazinok Év Játékai listáin is.

Láthatóan jól megy a sora az Eidos Hungarynek is; ők a Tomb Raiderrel világhírűvé vált Eidos magyar stúdiója, és a világháborús tengeri ütközeteket feldolgozó Battlestations sorozatot faragják, ma már inkább konzolokra, mint pécére.
A midwayi csata magyar szemmel

És eddig tartottak a jó hírek. A Black Hole még talpon van, egy hétpecsétes titokként kezelt játékon dolgoznak, de közben súlyos leépítésekről is hallani felőlük. A többiek, akik még élnek, a perifériára szorultak. A zseniális autóversennyel, az 1nsane-nel nagyot villantott debreceni Invictus B-kategóriás autós játékokon dolgozik, a Joint Task Force-szal befutott Most Wanted mobiltelefonos játékokban utazik (ami felfutóban levő biznisz, de akkor sem az igazi, nagybetűs játékfejlesztés), a Neocore nevenincs kiadókkal szenved az egyébként korrekt stratégiai játékaival [11], és ezzel nagyjából vége is a névsornak.

A meglepően önkritikus szakmabeliek szerint nem igazán lehet a gazdasági válságra kenni a helyzet ilyen alakulását; azt csak a következő hónapokban fogja igazán megérezni az iparág, ha elkezd zuhanni a kereslet a videojátékokra (karácsonykor ez még nem volt jellemző). A magyar megacégek a válság nélkül is bedőltek volna, és csak saját maguknak köszönhetik a bukásukat: amatőrök voltak és rugalmatlanok.
Új élet vár, felejts el mindent

Bár úgy tűnhet, a játékipar csúcsa felé vezető kapuk bezárultak, valójában most nyílnak ki igazán. Pécén és konzolokon már nemigen lehet beszállni a nagy buliba, de a mobilos játékokban (főleg az iPhone meg az Android megjelenése óta), az Xbox Live apró, letölthető játékaiban, a netes flashjátékokban óriási lehetőségek vannak. Ezekhez nem kell sokmilliós háttér, hardver, fejlesztői környezet, profi menedzsment, és százfős csapat; pár lelkes amatőr ugyanúgy tud nagyot villantani egy kollégiumi szobából, mint a hőskorban.

Úgyhogy, ha valakinél beugrik az isteni szikra, nyugodtan nézzen körül, tényleg terem-e minden bokorban jó programozó és ügyes grafikus, kalapálja össze a világ legjobb játékát, és legyen belőle milliomos [12].

Forrás: index.hu
hancu

/remélem nem haragszanak meg hogy beraktam ezt a cikket, de nagyon elgondolkoztató/
Szavazás
Szoktál videós játékteszteket készíteni vagy nézni?







Szavazáshoz be kell jelentkezni