Menu
FAQ
Itt összegyűjtöttük az oldallal kapcsolatos kérdéseket és válaszokat.
További információt találhatsz az oldal szabályzatában is.

Gépigények, összehasonlítás
Profil, felhasználói tartalom
Moderálás
Egyéb


Hogyan hasonlíthatom össze a konfigurációm egy gépigénnyel?

Csak meg kell adnod az oldal számára a CPU-t, GPU-t, RAM-ot, OS-t és az Összehasonlítás gombra kattintani. Azonkivül, hogy összehasonlítja a konfigot a gépigénnyel és megjelöli a kifogásolható részegységet, készít egy táblázatot is, amiben láthatod, hogy különböző beállításokkal és felbontásokkal mekkora fps-re számíthatsz a játék futtatásakor.

Hogyan működik az összehasonlítás? Mi alapján végzi a számításokat az oldal?

Az általad és a gépigényben megadott részegység benchmark adatait és méreteit veti össze az oldal. Nem tudunk minden játékot minden konfigurációval letesztelni, ezért minden játéknál azonos számítási módszert és általános benchmark eredményeket használunk.

Mennyire helyes az oldal által készített összehasonlítás és fps táblázat?

Az összehasonlítás soktényezős egyenlet alapján készül el, ezért sok dologtól függ a helyessége, de általában elmondható, hogy egy helyesen megadott gépigénnyel a valós fps-hez közel álló eredményt kell adnia az oldal által készített összehasonlításnak. Igyekszünk évről-évre, a visszajelzéseket is figyelembe véve pontosítani és javítani az összehasonlítási rendszerünkön.

Milyen érték felett megfelelő az FPS?

Az ajánlott 60 fps körüli vagy feletti értéknél sima és egyenletes a kép.
30 fps körül már elég lehet az élvezhető játékhoz.
Megjegyzés: Az emberi szem (vagy agy) NEM csak 24 fps-t tud érzékelni, és látható a különbség 24 fps felett is. Eredete: 24 fps-től relatíve folyamatosnak látjuk a mozgást.

Mit jelent a narancssárga x az összehasonlításnál?

Zöld pipa a megfelelőt, a piros iksz gyengébbet, a narancssárga iksz a kicsivel gyengébbet jelenti.

A gépigény összehasonlításnál mit jelent a GPU OC és a CPU OC?

Az OC az Overclocking rövidítése. Magyarul túlhajtást, tuningot, vagyis az órajel növelését jelenti. A CPU és GPU OC-vel százalékban megadhatod, hogy nagyjából mennyire van feljebb húzva a videokártyád vagy processzorod.

Több videokártya van a gépemben. Mit kell beállítanom?

Ha kettő vagy több videokártyát használsz SLI vagy Crossfire módban, akkor az SLI/CF részben megadhatod a számukat.

Mit jelentenek a gépigény nagyságánál látható számok? Mit jelent az SRI rövidítés?

Az SRI (System Requirements Index) egyfajta mérőszám, ami gépigények nagyságát mutatja meg, ezáltal segít rangsorolni, illetve összehasonlítási alapot adni. Az SRI-t a CPU és a GPU benchmark adatai, valamint a RAM és a VRAM méretei alapján számolja ki az oldal.

Az SRI szám első fele a minimális, a második fele az ajánlott gépigény nagyságát jelzi: min/req

100-as SRI jelenleg körülbelül az alábbiaknak felel meg:
i7-7700k, GTX 1070, 16 GB RAM és 6 GB VRAM

Mennyire helyesek az oldalon szereplő gépigények?

Az oldalon csak hivatalos gépigények találhatók, amit a készítők vagy egy hivatalos forgalmazó cég tett közzé. Többnyire pontosak, de sajnos néha előfordul, hogy a hivatalosan kiadott gépigény pontatlan, illetve túl alacsony vagy túl magas ahhoz képest, amit az adott játék valójában megkövetel. Ha van ezzel kapcsolatban tapasztalatod, hozzászólás formájában közzéteheted a játék adatlapján.

Hol tudom megnézni a gépem adatait? CPU, GPU, RAM, OS?

Több program is létezik, ami kiírja.
Windows 10-ben: Start menü keresőjébe írd be: névjegy. Itt megtalálod a CPU-t, RAM-ot és a pontos OS verziót.
A GPU pontos típusát például a GPU-Z progival olvashatod ki.

Nem találok egy alkatrészt a választható alkatrészek listájából. Mi lehet a probléma?

Próbálj meg csak a pontos típusszámmal rákeresni! Például: i5-6600k, A8-8650, GTX 1060, RX 580, stb.
Ha nem sima DESKTOP vagy MOBILE (notebook vagy laptop) GPU-d vagy CPU-d van, akkor a következő kérdésben találod a a választ.

Bizonyos CPU és GPU szériák hiányoznak a listáról. Miért?

DESKTOP, valamint MOBILE GPU-k és CPU-k találhatók meg az alkatrész listában. Sajnos a hiányzó benchmark értékek miatt az EMBED és SERVER CPU-k, WORKSTATION GPU-k nincsenek a listában.

Hogyan menthetem el a konfigurációmat?

A regisztrált felhasználók elmenthetik a konfigurációikat az Eszközök menüpontban. Nem regisztrált felhasználóknak pár napra megjegyzi az oldal a legutóbb megadott konfigurációt és paramétereit.

Ti, az oldal szerkesztői tudtok segíteni, hogy fog futni a gépemen egy játék? Vagy mit fejlesszek a gépemen?

Sajnos nincs erőforrásunk minden ilyen és hasonló jellegű kérdés megválaszolására. Kérünk, hogy komment formájában tedd fel a kérdést az arra vonatkozó játék adatlapjánál!

Teljesen elakadtam, nem értek a gépekhez. Tudtok segíteni?

Kérünk, hogy ebben az esetben kérd a közösség segítségét, a kapcsolódó játék adatlapján vagy a Segítség, kezdő vagyok témában.

Miért érdemes regisztrálnom?

- Saját profilt kapsz
- Megadhatod és elmentheted a saját vagy tervezett gépeid adatait
- Megjelölheted és értékelheted a játékaidat, így saját játék adatbázist hozhatsz létre
- Bármihez hozzászólhatsz
- Bejelölheted az ismerőseidet
- Privát üzenetet küldhetsz
- Saját játékteszteket írhatsz
- Nevezhetsz az oldalon létrehozott nyereményjátékokra

Az angol nyelvű oldalon is használhatom a profilom?

Igen, a gepigeny.hu angol nyelvű változatán, a gamesystemrequirements.com-on és hamarosan a többnyelvű systemreqs.com-on is használhatod a profilod.

Nem kaptam meg az aktiváló emailt! Mit tehetek?

Ellenőrizd az email fiókod spam mappáját, ha ott sincs, vedd fel velünk a kapcsolatot, írd meg melyik felhasználói névvel és email címmel regisztráltál.

Nem működik az aktiváló emailben található link, a főoldalra irányít és nem tudok belépni. Mit tehetek?

- Gyakori hiba, hogy az email szövegének tördelésekor egy szóköz kerül a linkbe és ezért nem működik. Próbáld meg a linket kimásolni és beilleszteni a böngésződ címsorába, az esetleges szóközöket pedig törölni.
- Az aktiváló email csak 24 órán keresztül használható, az aktiválatlan profilokat automatikusan töröljük. Ha 24 óra alatt nem aktiváltad a profilod, újból regisztrálnod kell.

Megváltoztathatom a felhasználói nevemet?

Igen. A regisztráció, illetve a változtatás után egy évvel van lehetőséged ismét módosítani a felhasználói neveden. Felhasználói neveddel a profilod egyedi URL címe is megváltozik.

Miért jelentkezik ki magától a profilom?

Az oldal egy idő után automatikusan kiléptet. Ha szeretnél hosszabb időre bejelentkezve maradni, bejelentkezésnél jelöld be a 'Bejelentkezve marad' opciót. Nyilvános helyeken ne felejts el kijelentkezni a profilodból!

Mire jók a pontok? Hogyan lehet szintet lépni?

Az oldalon különböző tevékenységekért pontokat kapsz. Az összegyűjtött pontok alapján a profilod szinteket érhet el. Ezek a szintek az oldalon való aktivitásodat mutatják meg másoknak, továbbá nagyobb szintkövetelményű nyereményjátékokra is belépési lehetőséget kapsz általuk.

Nem frissülnek a pontjaim, hiába frissítem a profilom. Miért?

A profilod pontjainak frissítései között minimum 30 percnek el kell telnie. Automatikusan frissülnek, amikor a profilod kezdőlapjára vagy a teljesítmény menüpontba látogatsz.

Én is írhatok saját játéktesztet?

Igen, bárki írhat saját játéktesztet az oldalra. A tesztek csak saját alkotások lehetnek. Bővebb információkat itt találsz: Profilod / Értékelések / Játékteszt írása

Hogyan tudok új fórumtémát nyitni?

A témához leginkább illő fórum kategóriában, az 'Új téma' gombra kattintva indíthatsz új témát.

Hogy törölhetem a profilom?

A profilod beállításaiban található 'Profil törlése' feliratra kattintva indíthatod el a profilod törlését.

Hogy lehet képet beilleszteni?

A kép linkjét az [img][/img] BB kód közé kell beilleszteni, például:

[img]http://www.space.com/images/i/000/005/980/i02/moon-watching-night-100916-02.jpg[/img]

Kérünk, hogy csak olyan képet ossz meg, ami a szabályzatban található feltételeket nem sérti!

Hogy lehet videót beilleszteni?

A videó linkjét vagy ID-jét a [youtube][/youtube] BB kód közé kell beilleszteni, például:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=A-y1N29vH2Y[/youtube]

vagy Youtube ID-je: [youtube]GOAEIMx39-w[/youtube]

Kérünk, hogy csak olyan videót ossz meg, ami a szabályzatban található feltételeket nem sérti!

Hirdethetem a hozzászólásokban a saját videóimat vagy csatornámat?

Spammelni, szemetelni és rendszeresen hirdetni a hozzászólásokban nem lehet, videókkal sem. Kivétel az erre a célra létrehozott 'Saját Videóid Publikálása' fórum téma, ahol közzéteheted a saját alkotásaidat. Tapasztalatunk szerint a szemeteléssel inkább ellenszenvet váltasz ki, ezzel ellentétes eredményt érsz el.

Miért tűntek el a hozzászólásaim és a pontjaim?

A hozzászólásaid eltűnhetnek moderálás következtében, vagy éppen inaktív, régi témák törlésekor is. A profilod pontjaiban mindig a pillanatnyilag az oldalon található hozzászólások száma jelenik meg.

Figyelmeztetést kaptam. Örökre megmarad?

Ez csak egy figyelmeztetés, nem marad örökké a profilodon. Súlyos szabálysértés esetén jár a figyelmeztetés, aminek elévülési ideje 20 nap, nem lehet más módon eltüntetni.

A haverom ki lett tiltva. Újra regisztrálhat?

Nem, azért lett kitiltva, mert nem tartotta be a szabályzatunkat, ami az oldal működését és a közösséget szolgálják. Egy buliba sem mész vissza, ha kiraktak onnan, mert gáz.

Sokan beszélgetnek a torrentekről. Lehet ilyet?

A warez, jogvédett tartalmak jogsértő terjesztése és megosztása NEM engedélyezett az oldalon. A warezről való társalgás pedig nem kapcsolódik szorosan egy játék témájához, ezért off-nak tekintjük és törölhetjük. Nem kívánunk warez support oldalként működni, mindenki tudja használni a keresőket, aki már nem óvodás.

Véleményünk a témában: A warez háttérbe szorítása a kiadók, jogvédő szervezetek kötelessége kellene, hogy legyen, ami ma sajnos nagy részben aktatologatásban merül ki. A hozzánk hasonló oldalak vegzálása helyett a probléma forrását kellene felszámolni és különböző, az illegális másolást háttérbe szorító eljárásokat kellene kidolgozni.

Hogy jelenthetek be szabálysértést?

A szabálysértő tartalomnál található 'Bejelentés' gombra kattintva jelenthetsz be hozzászólást, privát üzenetet és profilt. Egyedi esetet a kapcsolat menüponton keresztül jelenthetsz be.

Törölhetem mások hozzászólásait az oldalaimról? Mely hozzászólásokat törölhetem?

Igen. Az általad létrehozott tartalmak oldalain lévő hozzászólásokat törölheted.

Mit tehetek, ha zaklatnak?

Úgy blokkolhatod a nemkívánatos személyeket az oldalon, hogy a profiljára látogatva a lenyíló menüből (kicsi nyíl) kiválasztod a blokkolás opciót.
FONTOS! Ha a zaklatód szabályt sértett, akkor mindenképpen jelentsd be számunkra!

A blokkolt személy:
- nem küldhet neked privát üzenetet
- nem kommentálhatja az általad létrehozott tartalmakat
- nem léphet be az általad létrehozott nyereményjátékba.

Hogyan támogathatom az oldalt?

Jelenleg a legnagyobb segítséget és támogatást az jelenti a számunkra, hogy rendszeresen használod az oldalt és betartod az oldal szabályzatát!

Szívesen segítenék az oldal működtetésében! Lehet jelentkezni például moderátornak?

Jelenleg nem tartunk felvételt, de minden szabálysértést bejelenthetsz nekünk, így gyorsabban megtaláljuk. Az oldalon közösségi moderálás is működik, amit a minimum 20-as szintű felhasználók használhatnak.

Van saját weboldalam / YouTube csatornám / üzletem / webáruházam. Lehetnénk partnerek?

Küldj nekünk egy üzenetet a kapcsolat menüpontból, és írd meg, hogy pontosan mire gondoltál.

Játékfejlesztő / PR manager vagyok. Lehetnénk partnerek?

Minden friss infót, PR cikket és sajtóközleményt vagy akár tesztpéldányt szívesen fogadunk. A kapcsolat menüpontban találod az elérhetőségünket.

Hibát találtam az oldalon! Hogy jelezhetem nektek?

Kérlek a kapcsolat menüpontban küldd el nekünk a hibajelentést!

Beküldtem egy játék gépigényét, mégsem került ki! Mi lehet a baj?

Rengeteg játék kerül kiadásra hétről hétre, de a mi erőforrásaink végesek. Elsődlegesen a népszerű és új játékokat visszük fel az oldalra, de idővel sorra kerülhet az általad beküldött játék is.

Küldtem egy levelet, de nem válaszoltatok rá.

Kérlek győződj meg arról, hogy jó helyre küldted! Minden beérkezett levélre próbálunk válaszolni, ahogy időnk engedi. Néha kimaradhat 1-2 levél, mert megesik, hogy megfeledkezünk róla. Ezért ha fontos, küldd el ismét a leveled!

Hol találom a webáruházat? Ha jól emlékszem, régen volt.

A webáruházunk sajnos megszűnt. A garanciális ügyintézést a nagykereskedőink látják el. Írd meg nekünk a kapcsolat menüponton keresztül a termék nevét, vásárlásának dátumát, és megadjuk az adott termék garanciális ügyintézését ellátó nagykereskedés elérhetőségeit.

Miért nincs chat az oldalon?

Chatet csak élő események közvetítésekor alkalmazunk. Nem tervezzük a chatet állandósítani, mivel nem ilyen jellegű az oldal.

Kaphatok kéretlen vagy reklámleveleket az oldaltól?

Nem, semmiképp sem. A megadott privát adatokat, mint például az email cím, harmadik félnek nem adjuk át. Az email címedet csak legvégső esetben használjuk, ha valami oknál fogva a belső üzenetküldési rendszerben nem vagy elérhető.

Miért vannak 'kiemelt szó' hirdetések az oldalon?

Nem használunk in-text hirdetéseket. Valószínű, hogy hirdető script épült a böngésződbe, használj antimalware/antispyware programot az eltávolítására!